معمار گاف داد؛ عکس های کاخ نو اردوغان جنجالی شد

به گزارش وبلاگ آوا، عکس هایی از کاخ تابستانی تازه رئیس جمهور ترکیه در مارماریس به طور اشتباهی در اینترنت منتشر شده است. این عکس ها خشم مردمی را که از بحران مالی کشورشان رنج می برند برانگیخته است.

معمار گاف داد؛ عکس های کاخ نو اردوغان جنجالی شد

به گزارش وبلاگ آوا، نشریه آلمانی تاگس اشپیگل در گزارشی به این موضوع پرداخته است. بر اساس این گزارش، سفیک بیرکیه، معمار معروف ترک که پیش تر کاخ ریاست جمهوری آنکارا را طراحی نموده، ده عکس از طرح های خود برای کاخ تازه رجب طیب اردوغان در ساحل مارماریس را در وبسایت شخصی خود منتشر نموده است.

بیرکیه این عکس ها را اشتباهی در وبسایتش گذاشته و اکنون آن ها را برداشته است.

روزنامه سوزکو (Sözcü) که به نیرو های مخالف نزدیک است، این عکس ها را بازنشر داده و به بحث پیرامون تجمل گرایی رئیس جمهوری ترکیه دامن زده است.

رسانه های ترکیه نوشته اند که کاخ تازه اردوغان در مارماریس دو سال پیش ساخته شده و جزییات آن تا به امروز مانند یک عملیات سری دولتی فاش نشده است.

تصاویر منتشرشده یک ساختمان دو طبقه در حومه شهر را نشان می دهند که به سبک نئوعثمانی ساخته شده و حدود 300 اتاق، یک استخر عظیم و یک ساحل اختصاصی دارد.

بر اساس گزارش ها، برای این کاخ تابستانی 62 میلیون یورو هزینه شده است.

تقریبا هم زمان با انتشار عکس های قصر تابستانی اردوغان در مارماریس، همسر او امینه، از مردم کشورش خواست، از حجم وعده های غذایی خود بکاهند و کمتر خرید نمایند.

فراخوان همسر رئیس جمهور با واکنش شدید مردم روبرو شد، زیرا ترکیه در بحران مالی شدیدی به سر می برد، بسیاری از شهروندان با حقوق عادی خود توان گذران زندگی را ندارند، به علت نرخ بالای تورم قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته و پاندمی کرونا هم فشار مضاعفی بر اقتصاد این کشور وارد نموده است.

بر اساس آمار رسمی از هر پنج شهروند این کشور، دست کم یک نفر زیر خط فقر زندگی می نماید.

منبع: فرارو

به "معمار گاف داد؛ عکس های کاخ نو اردوغان جنجالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمار گاف داد؛ عکس های کاخ نو اردوغان جنجالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید