مزدا 3 نیو یا هیوندای اکسنت ؛ کدام را بخریم؟ ، آنالیز خودرو

به گزارش وبلاگ آوا، برای اینکه بدانیم مزدا 3 نیو بخریم یا هیوندای اکسنت ، به آنالیز این دو خودرو پرداخته ایم تا معایب و مزایای آنها را مقایسه کنیم. کدام یک برای خرید مناسب تر است؟

مزدا 3 نیو یا هیوندای اکسنت ؛ کدام را بخریم؟ ، آنالیز خودرو

وبلاگ آوا - مزدا 3 نیو بخرم یا هیوندای اکسنت ؟ این سوال احتمالا در فکر برخی مشتریان که در پی خرید یک سدان جمع وجور شهری هستند، به وجود خواهد آمد.

هر دو سدان مورد نظر مزیت های خاص خود را دارند و به همین علت هم برخی خریداران در انتخاب یکی از آنها شک و تردید پیدا خواهند کرد.

به همین علت تصمیم گرفتیم تا به سراغ مزدا 3 نیو تیپ چهار و هیوندای اکسنت کرمان موتور برویم تا ببینیم کدام یک از این دو سدان مونتاژی ارزش خرید بیشتری دارند؟

مقایسه هیوندای اکسنت با مزدا 3

در ادامه به آنالیز هیوندای اکسنت و مزدا 3 نیو از نظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی و آپشن ها و … خواهیم پرداخت، همراه ما باشید.

آنالیز خودرو مزدا 3 نیو

خودرو مزدا 3 نیو

مزدا 3 نیو در سال 89 جایگزین نسل اول این خودرو در کارخانه بهمن موتور شد و در قالب تیپ های مختلف به دست مشتریان ایرانی رسید. مزدا 3 تیپ 4 به عنوان نسخه فول آپشن این خانواده تا سال 98 به وسیله گروه خودروسازی بهمن به بازار کشورمان ارائه شد و پس از آن به علت شروع تحریم ها و تعلیق همکاری شرکت مزدا با شریک ایرانی، این سدان ژاپنی به ایستگاه آخر خود در ایران رسید.

خودرو مزدا 3 تازه

مزدا 3 نیو از ظاهری نسبتا اسپرت و جوان پسند سود می برد و پس از سال ها همچنان می تواند احتیاجهای بصری عمده مشتریان ایرانی را تا حد زیادی برآورده سازد. اما طرح کابین این خودرو برای مشتریان امروزی دیگر تقریبا قدیمی شده و نمی توان چندان روی جذابیت داخلی این ماشین ژاپنی حساب ویژه ای باز کرد.

خودرو مزدا 3 در بخش فنی خود یک پیشرانه نسبتا سرحال تر دو لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن متر را به خدمت گرفته و به واسطه یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک، شتاب 0 تا 100 حدود 9.2 ثانیه را ارائه می دهد.

بیشترین سرعت این خودرو 1260 کیلوگرمی به 204 کیلومتر بر ساعت می رسد و به طور میانه در هر 100 کیلومتر نیز 7.6 لیتر بنزین مصرف می نماید.

کابین مزدا 3 نیو
این مدل از مزدا چه دارد؟

از جمله شاخص ترین تجهیزاتی که در مزدا 3 نیو تیپ 4 به کار گرفته شده است می توان به کروز کنترل، سیستم های کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک عقب، سنسور باران، اتولایت، تنظیم ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ چرخشی در سرپیچ، سیستم شستشوی چراغ ها، فرمان الکترو هیدرولیک 4 حالته با دکمه های کنترل و پدال شیفتر، سیستم صوتی با 6 اسپیکر، نمایشگر لمسی، نویگیشن، دوربین عقب ویژه مدل 97، بلوتوث، شش عدد کیسه هوا، پشت سری فعال، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک دوگانه، جایگاه راننده 6 حالته برقی، جایگاه سرنشین 4 حالته دستی، گرمکن جایگاه های جلو، خروجی برق 12 ولت، روکش جایگاه چرمی، آینه های جانبی تاشونده برقی با گرمکن سانروف و آینه وسط الکتروکرومیک اشاره نمود.

آنالیز خودرو هیوندای اکسنت کرمان موتور

هیوندای اکسنت

در ادامه مقاله مزدا 3 نیو بخرم یا هیوندای اکسنت؟ به سراغ آنالیز هیوندای اکسنت می رویم. شرکت کرمان موتور در سال 96 مونتاژ هیوندای اکسنت نسل چهارم نسخه فیس لیفت را شروع کرد که البته پیش از آن به صورت وارداتی نیز در بازار ما حضور پیدا نموده بود.

هیوندای اکسنت کرمان موتور از لحاظ طراحی ظاهری تقریبا جلوه ملایم تری نسبت به مزدا 3 دارد و المان های اسپرت و جوان پسند در ظاهر آن کمتر به چشم می خورد. این ویژگی در داخل کابین نیز تقریبا پابرجا است و می گردد گفت به طور کلی هیجان کمتری در طراحی این خودرو مشاهده می گردد.

بعلاوه به علت ابعاد کوچکتر، کابین هیوندا اکسنت خصوصا در ردیف عقب، محدودتر و کوچکتر از مزدا 3 است اما در عوض کیفیت متریال به کار رفته در آن نسبت به مزدا 3 کمی مرغوب تر احساس می گردد.

فنی این مدل از هیوندای چه برای گفتن دارد؟

در بخش فنی نیز عملکرد هیوندای اکسنت مونتاژ نسبت به مزدا 3 در سطح پایین تری واقع شده است؛ چراکه این خودرو از یک موتور کم حجم تر 1.6 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 122 اسب بخار و گشتاور 156 نیوتن متر به علاوه گیربکس 4 دنده اتوماتیک استفاده می نماید.

شتاب 0 تا 100 هیوندای اکسنت مونتاژی حدود 11.4 ثانیه برآورد شده که گرچه رقم نسبتا مناسبی برای یک سدان خانوادگی به شمار میرود، اما در مقایسه با مزدا 3 کندتر عمل می نماید.

هیوندای اکسنت

حداکثر سرعت و میانگین مصرف سوخت هیوندای اکسنت کرمان موتور نیز به ترتیب برابر با 184 کیلومتر بر ساعت و 6.4 لیتر در 100 کیلومتر است که نشانگر حداکثر سرعت کمتر اما مصرف سوخت بهینه تر این خودرو نسبت به رقیب ژاپنی خواهد بود.

در مجموع به نظر می رسد که در بحث شتاب و چالاکی هیوندا اکسنت نمی تواند حریف مزدا 3 نیو باشد، اما در عوض سیستم تعلیق این خودرو در جذب ضربات پیروز تر می نماید و سواری نرم و دلنشین تری را ارائه می دهد.

کابین هیوندای اکسنت
این مدل از هیوندای چه دارد؟

هیوندای اکسنت مونتاژ در مقایسه با مزدا 3 تازه فاقد امکاناتی مثل کروز کنترل، فرمان با روکش چرم و پدال شیفتر، ترمز کمکی، پشت سری فعال، سنسور باران، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو به صورت اتوماتیک، سیستم چراغ شور و چراغ چرخشی، جایگاه برقی راننده، گرمکن جایگاه های جلو، آینه های جانبی تاشونده برقی با گرمکن و آینه وسط الکتروکرومیک است. اما در عوض آپشن هایی مثل سیستم هشدار فشار باد تایرها، کول باکس، دیلایت و سیستم کنترل توقف در سربالایی در هیوندای اکسنت مونتاژ موجود است که مزدا 3 تیپ 4 فاقد آن هاست.

نتیجه گیری؛ مزدا 3 نیو بخرم یا هیوندای اکسنت؟

در پاسخ به سوال مزدا 3 نیو بخرم یا هیوندای اکسنت؟ می توان این طور بیان نمود که اگر یک سدان با هندلینگ بهتر و عملکرد فنی اسپرت احتیاج دارید، با سیستم تعلیق نسبتا خشک مشکل چندانی ندارید، قطعات فنی و لوازم بدنه گران تر برایتان مسئله مهمی نیست، کابین جادارتر به ویژه در ردیف عقب برای شما اهمیت بالایی دارد و بعلاوه آپشن های بیشتر جزو معیارهای اصلی شماست، می توانید مزدا 3 نیو تیپ 4 بخرید .

در سمت دیگر شما با پرداخت هزینه پایین تر می توانید هیوندا اکسنت مونتاژ را بخرید.

این خودرو استهلاک نسبتاً پایین تری در مقایسه با مزدا 3 خواهد داشت، هزینه لوازم و قطعات آن پایین تر است و سواری نرم تری ارائه می دهد.

اگر چنین معیارهایی جزو اولویت های اصلی شما در خرید یک سدان خانوادگی هستند، هیوندا اکسنت می تواند ماشین خوبی برای شما باشد.

منبع: همراه مکانیک

منبع: بیت ران

به "مزدا 3 نیو یا هیوندای اکسنت ؛ کدام را بخریم؟ ، آنالیز خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدا 3 نیو یا هیوندای اکسنت ؛ کدام را بخریم؟ ، آنالیز خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید