مخفی کردن شوفاژ، ترفندهایی که فکرش را هم نمی کنید!

به گزارش وبلاگ آوا، مخفی کردن شوفاژ، شاید دغدغه بسکمک از افرادی باشد که به دکوراسیون خانه اهمیت زیادی می دهند. اما از آنجا که شوفاژ و سیستم گرمایشی بخش گریز ناپذیر هر ساختمان است نمی توان به راحتی آن را حذف یا با روش های غیر اصولی آن را پنهان کرد. ما در اینجا ترفندهایی را ارائه می دهیم که می توانید با کمک آن ها، شوفاژ و سیستم گرمایشی را مخفی کنید.

مخفی کردن شوفاژ، ترفندهایی که فکرش را هم نمی کنید!

مخفی کردن شوفاژ

شما دوست دارید وقتی دیگران برای اولین بار به دکوراسیون خانه شما نگاه می کند، بیشتر به چه چیزهایی توجه کنند؟ شاید مبلمان زیبا، دیوارپوش های مجذوب کننده یا لوستر چشم نواز یکی از پاسخ های شما باشد. اما به هیچ وجه این پاسخ نمی تواند شوفاژ خانه شما باشد. حتی اگر از شوفاژهای مدرن بسیار کوچک تر و شیک تر از شوفاژهای قدیمی استفاده می کنید، احتمالا باز هم ترجیح می دهید که دور از چشم باشد.

اگر از در چشم بودن یک شوفاژ ناخوشایند خسته شده اید و به این نتیجه رسیده اید که وقت آن رسیده است که یک شوفاژ نو را در مکانی مجذوب کننده تر نصب کنید، پس این مقاله می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد. ما به چند ایده هوشمندانه و خلاقانه برای پوشاندن یا پنهان کردن آن از دید اشاره خواهیم کرد. نه تنها این، بلکه اگر به فکر تعویض شوفاژ قدیمی خود هستید، بهترین نقاط خانه شما برای نصب شوفاژ نو را نیز بررسی خواهیم کرد.

قبل از اینکه مستقیم به پنهان کردن شوفاژ بپردازیم، چند نکته وجود دارد که باید در مورد پوشش شوفاژ خود در نظر بگیرید. اگر می خواهید شوفاژ را در یک کمد پنهان کنید یا اطراف آن را قفسه بندی کنید، باید از رعایت نکات و قوانین ایمنی اطمینان حاصل کنید.

توجه به این نکته نیز ضروری است که شوفاژ برای تعمیر و نگهداری باید همیشه در دسترس باشد. بنابراین نمی توان آن را مسدود یا کاملا پنهان کرد و در هر جایی که پنهان شود، باید دری داشته باشد که بتوان آن را باز کرد.

علاوه بر این شوفاژ نیاز به تهویه کافی دارد. هر مدل از شوفاژ دستورالعمل های متفاوتی دارد، بنابراین مهم است که راهنمای کاربر شوفاژ خود را بررسی کنید تا بدانید تهویه مناسب آن چیست. این راهنما به شما می گوید که چه مقدار شکافی بین بالا، پایین و کناره های شوفاژ و فضایی که در آن قرار گرفته است نیاز دارید. همچنین، این فضا نباید کاملا بسته شود، زیرا شوفاژ برای عملکرد صحیح به هوا نیاز دارد.

راهنمای مخفی کردن شوفاژ در دکوراسیون

رایج ترین مورد از ایده های مخفی سازی شوفاژ، مربوط به پنهان کردن آن در کابینت آشپزخانه است. اگر شوفاژ شما در آشپزخانه شما نصب شده است، قرار دادن آن در کابینت آشپزخانه یک راهکار آسان و مقرون به صرفه برای مخفی کردن شوفاژ است. می توانید آن را با طراحی مشابه کابینت های دیگر خود مطابقت دهید تا با هم ترکیب شوند و به نظر برسد که همیشه بخشی از آشپزخانه شما بوده است.

اگر شوفاژ شما برای قرار گرفتن در کابینت به قدر کافی کوچک نیست، در این مورد، می توانید یک کمد سفارشی برای قرار دادن شوفاژ و لوله هایی که به آن متصل است، تهیه کنید. می توانید این کمد را متناسب با مقدار دقیق شوفاژ و به هر سبکی که می خواهید بسازید. بسته به نوع دکوراسیونی که در خانه دارید می توانید یک کمد چوبی کلاسیک یا یک قفسه آلومینیومی مدرن داشته باشید.

یکی دیگر از ترفندهای مخفی کردن شوفاژ، پوشاندن آن با یک تخته سیاه یا تابلو اعلانات است. می توانید یک تخته سیاه یا تابلوی اعلانات را به جلوی شوفاژ وصل کنید تا آن را به بخشی تعاملی از خانه تبدیل کند. یادآوری ها را روی آن سنجاق کنید، از آن برای نوشتن لیست خرید هفتگی خود استفاده کنید یا تکالیف بچه ها را روی آن یادداشت کنید.

اگر شوفاژ شما در راهرو قرار گرفته است، بهترین راه برای کاور شوفاژ، ساخت یک کمد دیواری است که می توانید به عنوان مکانی مفید برای نگهداری کفش، کت، کیف و لوازم خانگی از آن استفاده کنید. می توانید آن را برای هر هدفی که نیاز دارید طراحی کنید. یک فضای بزرگ برای ذخیره سازی ایجاد کنید یا تعداد زیادی قفسه را در آن قرار دهید. مزیت انتخاب دوم این است که می توانید به تمام قسمت هایی از شوفاژ که باید در دسترس شما باشد دسترسی داشته باشید، اما تمام لوله ها را با قفسه ها و محفظه های دیگر پنهان کنید.

اگر از شوفاژهای معمولی و سیستمی استفاده می کنید، مناسب ترین راه مخفی کردن شوفاژ استفاده از یک کمد هواکش است. کمد هواکش به طور سنتی برای قرار دادن سیلندر آب گرم برای شوفاژ های سیستمی و معمولی استفاده می شود. کمد از گرمای تولید شده از طریق سیلندر گرم نگه داشته می شود، بنابراین می توانید علاوه بر مخفی کردن شوفاژ، برای خشک کردن ملافه های مرطوب، حوله ها و لباس ها نیز از آن استفاده کنید.

این یکی ممکن است کمی برنامه ریزی و هزینه بیشتری داشته باشد اما می تواند راهکاری زیبا برای مشکل شما ارائه دهد. اگر اتاق ابزار جداگانه ندارید، اما فضای کافی در آشپزخانه خود دارید، می توانید شوفاژ و سایر لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی و خشک کن خود را با یک پارتیشن کشویی از سایر بخش ها جدا کنید. هر زمان که نیازی به استفاده از آن ها ندارید، فقط مانع را از روی آن بلغزانید و آن ها را از دید پنهان کنید.

یک راهکاری ساده تر و مقرون به صرفه تر برای مخفی کردن شوفاژ، استفاده از پرده است به سادگی می توانید یک پرده را به دیوار یا طاقچه نصب کنید تا شوفاژ شما در آن قرار بگیرد و دور از چشم و حتی دور از فکر باقی بماند. اگر از میله پرده تلسکوپی استفاده کنید، حتی نیازی به استفاده از اتصالات دائمی نیز ندارید.

ترفند دیگر برای مخفی کردن شوفاژ، ساخت یک قفسه کتاب است. قفسه کتاب شما می تواند به همان مقدار که دوست دارید ساده یا ظریف باشد. می توانید خودتان آن را بسازید یا یک نجار استخدام کنید تا یک قفسه سفارشی بسازد که کاملا متناسب با فضا باشد. شوفاژ را در یک کمد قرار دهید، و سپس قفسه های کتاب را در جلوی کمد بگذارید تا درست مانند بخشی از کتابخانه شما به نظر برسد.

یکی از ایده های زیبا برای مخفی کردن شوفاژ، تبدیل کردن شوفاژ به کنسول است. می توانید یک میز کنسول در مقابل شوفاژ قرار دهید، به نحوی که همه ابعاد آن را بپوشاند و آن را به عنوان پایه یک آینه زیبا یا یک گلدان از گل های مصنوعی استفاده کنید. دقت داشته باشید که قرار دادن گل های طبیعی بر روی این کنسول به دلیل حرارت ناشی از شوفاژ، می تواند منجر به پژمرده شدن گل شود.

اگر فضای کافی برای نصب کمد ندارید، می توانید شوفاژ خود را رنگ آمیزی کنید. آن را به همان رنگ دیوار خود رنگ کنید تا با بقیه اتاق ترکیب شود یا طرحی هوشمندانه ایجاد کنید تا شبیه یک دیوار چوبی یا آجری به نظر برسد.

یکی از مواردی که قبل از شروع باید در نظر بگیرید، نوع رنگی است که می خواهید استفاده کنید. از آنجایی که شوفاژ داغ می شود، باید از رنگی استفاده کنید که بتواند گرما و رطوبت را به خوبی تحمل کند. پوشش پودری برای این کار گزینه مناسبی است و ظاهری حرفه ای ایجاد می کند.

منبع: اتاق

به "مخفی کردن شوفاژ، ترفندهایی که فکرش را هم نمی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخفی کردن شوفاژ، ترفندهایی که فکرش را هم نمی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید