محمدیان: والیبال نخستین رشته ورزشی مورد علاقه بانوان در ایران است

به گزارش وبلاگ آوا و به نقل از فدراسیون والیبال، فریبا محمدیان در نشست هم اندیشی نواب رئیس والیبال بانوان کشور که با هدف برنامه ریزی و بررسی راهبردهای توسعه پایدار والیبال بانوان، امروز (یکشنبه) در هتل المپیک تهران برگزار شد، افزود: چشم انداز و آرمان های فدراسیون جهانی والیبال، الگویی برای فدراسیون های ملی این رشته ورزشی است.

محمدیان: والیبال نخستین رشته ورزشی مورد علاقه بانوان در ایران است

وی با اشاره به آرمان های فدراسیون جهانی والیبال شرح داد: بر اساس این چشم انداز، والیبال باید ورزش شماره یک خانواده ها شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال با طرح این سوال که آیا در استان های ایران ظرفیت دستیابی به این چشم انداز فدراسیون جهانی را داریم، گفت: در والیبال بانوان رشد کمی خوبی داشتیم، اما در بخش کیفی نیاز به استراتژی مضاعف و برنامه ریزی مجدد داریم. همچنین در بخش عملیاتی استان ها، به ترمیم ساختار و فراهم کردن راستا رشد و توسعه والیبال بانوان نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: فدراسیون جهانی والیبال 11 هدف را برای سال 2019 ترسیم و طراحی کرده است که به هم وابسته هستند و والیبال بانوان ایران نیز برای بومی سازی باید به این اهداف توجه کند.

محمدیان با اشاره به اینکه در آینده نشست های بیش تری به صورت آنلاین خواهیم داشت، گفت: امیدوارم از این فضای مشارکتی در مدیریت، رشد و توسعه والیبال بانوان استفاده کنیم. از همکاران نیز درخواست می کنم تا انتها فروردین ماه 1400 برنامه های پیشنهادی خود را برای فدراسیون ارسال کنند.

در ادامه این نشست نیز مشاور امور بانوان رئیس فدراسیون، گزارشی از اقدامات اجرا شده در یک سال گذشته در حوزه والیبال بانوان ارائه کرد و از نواب رئیس بانوان هیات های استانی خواست مشارکت بیش تری در برنامه ریزی برای رشد و توسعه والیبال بانوان داشته باشند.

مهناز شاددل تاکید کرد: باید همه در تعامل و همکاری با یکدیگر برای افزایش سطح والیبال بانوان تلاش کنیم و بدیهی است که در این راستا، از انتقادهای سازنده نیز استقبال کنیم.

با توجه به شرایط کرونایی کشور، حضور نواب رئیس بانوان هیات ها در این نشست به صورت حضوری و یا ویدیو کنفرانس اختیاری بود و کنندگان 15 استان در تهران حاضر شدند و سایر هیات ها نیز به صورت مجازی در این نشست شرکت کردند.

ارائه گزارش، پیشنهادات و نظرات، از دیگر محورهای این نشست یک روزه بود که نواب روسای هیات های استانی در آن شرکت کردند و محورهای مهم آن به قرار زیر است:

* اگر استان ها فعالیت های خود را به صورت برنامه ریزی شده و هدف دار دنبال نکنند، رشد و توسعه والیبال بانوان محقق نمی شود و بدیهی است که فدراسیون نیز بدون همکاری هیات ها در این راستا پیروز نخواهد شد.

* برخی هیات ها فعالیت بسیار کمی در والیبال بانوان دارند و باید با جذب حامیان مالی، فعالیت های خود را افزایش دهند.

* استان های مرزی که محروم هستند و برخی از استان ها که سال ها درگیر جنگ تحمیلی عراق به ایران بودند، انتظار حمایت های بیش تری برای رشد و توسعه والیبال بانوان دارند.

* امتیازات در نظر گرفته شده برای لیگ های والیبال بانوان در سال 99، کار بسیار پسندیده ای بود و اگر برای مسابقات قهرمانی کشور هم این امتیازات درنظر گرفته شود، شرایط حضور قدرتمند استان ها را به مراتب بهتر می کند.

* با همکاری آموزش و پرورش، پایگاه هایی در مناطق مختلف کشور ایجاد شود که به صورت دائم استعدادیابی در والیبال، به ویژه بانوان را دنبال کند.

* استان هایی که پتانسیل لازم را دارند، به عنوان قطب والیبال بانوان معرفی شوند و فعالیت استان های همجوار زیر نظر این قطب ها پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "محمدیان: والیبال نخستین رشته ورزشی مورد علاقه بانوان در ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدیان: والیبال نخستین رشته ورزشی مورد علاقه بانوان در ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید