عکس، کوچکترین کتاب تاریخی که با 500 هزار پوند به موزه انگلستان آمد

به گزارش وبلاگ آوا، شارلوت برونته نوجوان چهارده ساله خانواده برونته در غرب یورک شر حدود 200 سال پیش پیروز به نوشتن کوچکترین کتاب داستان بریتانیا شد که این کتاب به اندازه یک قوطی کبریت بوده، فقط 20 صفحه دارد و شامل سه داستان کوتاه می گردد.

عکس، کوچکترین کتاب تاریخی که با 500 هزار پوند به موزه انگلستان آمد

طی سال های گذشته یکی از خانه های حراج پاریس، این کتاب تاریخی بریتانیا را خریداری کرد. اما پس از مذاکرات متعدد یکی از موزه های بین المللی انگلستان با پرداخت رقم 600 هزار یورو معادل 505 هزار پوند این کتاب را خریداری کرد و سپس آن را به کشور مبدا خود بازگرداند.

اما نکته قابل توجه اینجاست که طی این سال ها کتاب کوچک بریتانیا که به اندازه یک قوطی کبریت است، در معرض نمایش عموم قرار نگرفته و در حال حاضر، این موزه انگلستانی تصمیم دارد برای نخستین بار آن را به نمایش عمومی بگذارد.

البته شنیده ها حاکی از آن است که در اواخر سال 2019 میلادی، موزه برتون پارسونایژ، خریدار این کتاب، درخواست تجمیع خود را برای جمع آوری یاری های اقتصادی جهت پرداخت هزینه کوچکترین کتاب تاریخی بریتانیا منتشر کرد که در طول تنها یک ماه این رقم جمع شد و پایان موزه فوق توانست آن را خریداری نموده و به کشور مبدا بازگرداند.

مردم شهر یورک شر انگلستان وقتی از تاریخچه این کتاب آگاه شدند، با این موضوع بسیار احساسی برخورد نموده و تمام کوشش خود را برای تامین مبلغ کتاب تاریخی منطقه خود انجام دادند. این رویداد به گونه ای رخ داد که مدیر موزه برتون پارسونایژ اعلام نموده که طی 30 سال گذشته چنین نمایش احساسی را مشاهده ننموده است.

کوچکترین کتاب تاریخی بریتانیا دارای بیش از 4 هزار کلمه دست نوشته آن نوجوان چهارده ساله است که داستان های آن نیز با عناوین لرد چارلز ولزلی، آهنگ نیمه شب و ژورنال یک فرانسوی نوشته شده اند. این داستان ها با قدرت تخیل بسیار بالایی نوشته شده اند که هم جذاب بوده و هم از ارزش تاریخی و باستانی بالایی برخوردارند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که این کتاب باید برای دانشجویان رشته ادبیات بریتانیا تدریس گردد و داستان های آن مورد بحث قرار گرفته و به طور دقیق آنالیز شوند.

منبع: گردشبان

به "عکس، کوچکترین کتاب تاریخی که با 500 هزار پوند به موزه انگلستان آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس، کوچکترین کتاب تاریخی که با 500 هزار پوند به موزه انگلستان آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید