عامل اصلی ریزش 36 هزار واحدی بورس چه بود؟

به گزارش وبلاگ آوا، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناس بازار سرمایه گفت: بدلیل عرضه اوراق دولتی، بسیاری از سهامدارن سهام خود را نقد و اقدام به خرید اوراق دولتی می نمایند.

عامل اصلی ریزش 36 هزار واحدی بورس چه بود؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آوا، عرفان هودی درباره ریزش 36 هزار واحدی بورس امروز 30 شهریور 1400 اضافه نمود: بخش عمده ریزش های امروز بازار سرمایه، به علت عرضه اوراق های دولتی با نرخ 21 درصد در بازار است.

وی ادامه داد: تا زمانی که اوراق دولتی در بازار به فروش می رود فروش سهام در بازار زیاد است، زیرا خرید این اوراق به وسیله سهامداران از نظر مالی توجیه خوبی دارد.

هودی با اشاره به اینکه تا زمانی که عرضه اوراق دولتی در بازار به خاتمه نرسد همچنان شاهد افزایش فروش سهام خواهیم بود گفت: بعلت اینکه عرضه اوراق دولتی در طی سال صورت نمی گیرد و در بازه زمانی خاصی انجام می گردد فشار فروش در بازار افزایش می یابد البته با توجه به شرایط بازار، عرضه این اوراق ها در زمان مناسب نبود و این مسئله باعث ریزش شاخص کل بورس شد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه امروز بازار افت داشته، اما صف های فروش سنگین نبود و این موضوع امیدواری به بازار سرمایه می دهد.

کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: یکی از دلایل دیگر ریزش شاخص کل بورس، هیجان در بازار است، زیرا بسیاری از سهامداران وقتی با صف فروش یک نماد روبرو می شوند اقدام به تصمیمی هیجانی و فروش سهام می نمایند.

هودی ادامه داد: شایعات، یکی از عوامل بسیار مهم در ریزش شاخص کل بورس است مانند این هفته که شایعاتی، چون افزایش نرخ سود بانکی و کاهش قیمت دلار، باعث افت قیمت سهام در بازار شد.

وی ادامه داد: با توجه به فشار فروش، احتمالا فردا بازار با افت، معاملات خود را شروع می نماید و در روز شنبه اگر نقدینگی به بازارتزریق گردد روال معاملات تغییر خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آوا به نقل از صدا و سیما، وی اعلام کرد: از لحاظ تحلیل تکنیکال بازار از نظر قیمتی اصلاح شده، اما تا اخر مهر ماه از نظر زمانی استراحت می نماید و شاخص بر روی کانال یک میلیون و 400 تا یک میلیون و 580 هزار واحد قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "عامل اصلی ریزش 36 هزار واحدی بورس چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عامل اصلی ریزش 36 هزار واحدی بورس چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید