دوره توضیح مثنوی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ آوا به نقل از روابط عمومی موسسه سروش مولانا، این موسسه در نظر دارد در راستای اهداف انسانی خود مبنی بر خوب زیستن، اخلاقی زیستن و معنادار زیستن با تمسک به پیشینه غنی فرهنگی ایران، سلسله جلسات توضیح مثنوی را برگزار کند.

دوره توضیح مثنوی برگزار می گردد

دوره شرح مثنوی، یک دوره پیوسته است و دوره مردادماه ادامه دوره های قبلی است. مباحث کلاس با استناد به موضوعات کلان در مثنوی بوده و همین امر همراه شدن با کلاس در هر مقطعی را میسر می نماید. در این دوره کوشش می گردد تا متن مثنوی با توجه به چارچوب کلی اندیشه مولانا، به ویژه در پرتو دیوان شمس او شرح داده گردد تا از این منبع سرشار و بزرگ به قدر وسع، در جهت معنادارکردن زندگی و نیز تلطیف روابط انسانی بهره گرفته گردد.

این دوره ها با تدریس سید امیر اکرمی و سودابه کریمی و به صورت برخط(آنلاین) برگزار می گردد.

سودابه کریمی دارای تالیفاتی از جمله بانگ آب؛ دریچه ای به دنیا نگری مولانا و حجره خورشید، شرحی بر مقالات شمس تبریزی است و کتاب های اسلام و مدرنیته و در باب دین: معنا، رویکرد و آینده با ترجمه این مولاناشناس کشورمان منتشر شده است. همچنین دکتر سید امیر اکرمی دارای دکترای فلسفه دین از دانشگاه مک گیل کاناداست و سابقه تدریس در دانشگاه ییل و ایسترن منونایت آمریکا، موسسه المهدی بیرمنگام و مؤسسه حکمت و فلسفه ایران و دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را داراست و دارای کتاب و مقالات بسیار در حوزه عرفان و فلسفه است.

دوره شرح دفتر اول مثنوی با تدریس سید امیر اکرمی از 4 مرداد ماه 1399 در روزهای شنبه ساعت 17:00 الی 18:30 و دوره شرح دفتر سوم مثنوی با تدریس سودابه کریمی از 8 مرداد ماه 1399روزهای چهارشنبه ساعت 18:00 الی 19:30 به صورت مجازی و آنلاین برگزار می گردد.

علاقه مندان برای شرکت در این دوره ها با شماره 88253719 تماس بگیرند یا به کانال موسسه به نشانی @sorooshemewlana یا سایت به نشانی www.lms.rumi.i مراجعه نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دوره توضیح مثنوی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره توضیح مثنوی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید