پرواز خارجی به ملاقات عجایب هفتگانه جدید

به گزارش وبلاگ آوا، از عجایب دنیا دیدنی دنیا چقدر شنیده اید؟ اصلا تا به حال به قصد دیدن یکی از آنها بلیط هواپیما خریده اید؟ تهیه اولین فهرست عجایب هفتگانه دنیا باستان را به مردی یونانی به نام انتیپاتر صیدایی نسبت می دهند که دو قرن پیش در شعری به بعضی از آنها اشاره نموده است، اگرچه نسخه های کامل تر آن توسط هرودوتس، تاریخ نگار معروف و سرکتابدار کتابخانه اسکندریه پیش از میلاد مسیح تهیه شد، از بعضی از این آثار تنها خرابه ای بر جای مانده و از بعضی دیگر نیز تنها به سبب یافته ها و کتاب های تاریخی مطلعیم، هرم عظیم جیزه در مصر، باغ های معلق بابل، نیایشگاه آرتمیس، غول رودس، تندیس زئوس، فانوس اسکندریه و هالیکارناسوس این فهرست را تشکیل داده است.

پرواز خارجی به ملاقات عجایب هفتگانه جدید

بعدها و در دوران های تاریخی دیگر از جمله قرون 19 و 20 فهرست های دیگری مثل عجایب دوران قرون وسطا و … تنظیم شد. جذابیت های بناها، معماری شگفت انگیز و اشتیاق مسافران پروازهای خارجی برای ملاقات از بناهای شکوهمند و اسرارآمیز تاریخی سبب شد تا در سال 2007 فهرستی از عجایب هفتگانه جدید تهیه شود.

این فهرست بر اساس بیش از 100 میلیون رای که توسط بنیاد New7Wonders انجام شد در هفت ژوئیه در لیسبون به دنیا معرفی گردید. اگر شما به دنبال مقصدی جالب برای تهیه بلیط هواپیما هستید با این عجایب آشنا شوید.

پرواز خارجی به چیچن اتیزا مکزیک

بنایی به جا مانده از تمدن مایاها که مثل خود این قوم پر از رمز و راز است. بسیاری از باستان شناسان معتقند این بنا در میان قوم مایا به عنوان بنایی جادویی شناخته می شده است.

مایاها به نجوم علاقه بسیاری داشته و دستاوردهایی را هم در زمینه تنظیم تقویم به دست آورده بودند. تزیینات و شواهد به دست آمده از این بنا نیز نشان دهنده همین علاقه است، اما چیزی مخوف درباره چیچن اتیزا وجود دارد و آن این است که یافته هایی وجود دارد که نشان می دهد امکان دارد برای انجام مراسم مذهبی گاهانسان هایی را اینجا قربانی نموده باشند.

پرواز خارجی به ملاقات مجسمه مسیح نجات دهنده برزیل

این مجسمه حال یکی از نمادهای شهر ریو دو ژانیروی برزیل است، یکی از آن دیدنی هایی که بسیاری از مسافران پروازهای خارجی را به دیدن خود جلب می نماید. این مجسمه غول پیکر 38 متر طول دارد و از بتنی خاص و انطاف پذیر برای ساخت آن استفاده شده است. این مجسمه در بالای کوه کورکووادو واقع شده است و رسیدن به آن خود می تواند گردشی جالب و به یادماندنی باشد. لازم به ذکر است قدمت مجسمه مسیح با دستانی گشوده و حالتی که انگار شهر را در آغوش گرفته به قرن شانزدهم باز می شود.

پرواز خارجی به ملاقاتکولوسئوم ایتالیا

اگر بلیط هواپیمای خود را به مقصد رم تهیه نموده اید، بی تردید یکی از آن مکان هایی که باید در فهرست دیدنی های خود قرار دهید، آمفی تاتر قدیمی شهر، معروف به کولوسئوم است.

کولوسئوم یادآور جنگ های گلادیتورها است که جمعیتی نزدیک به 80هزار نفر را در خود جای می داده است؛ همین عظمت یکی از شگفتی های معماری این بنا است. در ساخت کولوسئم از بتن و آهک استفاده شده و سرداب های نیز برای نگهداری و انتقال گلادیاتورها و حیوانات وحشی بنا شده است.

در قرون وسطا این بنا تعطیل شد و پس از آن مدتی برای آموزش های مذهبی مورد استفاده نهاده شد. قدمت این بنا به سال 80 میلادی بازگشته و در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیز ثبت شده است.

پرواز خارجی به ملاقات دیوار عظیم چین

چین یکی از کشورهایی است که میزبان گردشگران و دنیاگردانی است که روزانه پروازهای خارجی آنها را به شهرهای مختلف این کشور می رسانند. درباره عظمت این دیوار افسانه های بسیاری وجود دارد به طور مثال بعضی معتقدند از جو زمین و از درون یک فضاپیما این دیوار معین است، البته این موضوع مورد ابهام و اختلاف است.

در فاصله قرن پنجم تا هشتم پیش از میلاد، برای دفاع از کشور در برابر اقوام شمالی، برج های نگهبانی و دیوارهایی مرزی بنا شد. بعدهااپراتور چین شی هوان دیوارها را برای حفاظت از مرزهای شمالی، یکپارچه کرد. روایت هایی نشان می دهد در دوران سلسله خان، طول این دیوار به 10 هزار کیلومتر رسید و حتی در ادامه به 50 هزار کیلومتر رسید! آنچه امروز از آن می بینیم دیواری به طول 21 کیلومتر است.

دیوار چین در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به عنوان نمونه ای جالب از معماری و مهندسی شگفت انگیز با توجه به دورانی که در آن ساخته شده، ثبت گشته است.

پرواز خارجی به ماچو پیچو پرو

مایاها و اینکاها از تمدن های اسرارآمیز آمریکا هستند که همواره بازدید از آثار به مانده از آنها برای گردشگران شگفت انگیز و به یاد ماندنی است. ماچو پیچو به سبک معماری اینکاها بنا شده است. اگر به ماچو پیچو رفتید حتما از معبد خورشید دیدن کنید. تاریخ ماچو پیچو با خانه های مدور و معبد خورشید با مجموعه ای از داستان های خیالی و واقعی روایت می شود.

پرواز خارجی به پترا اردن

شهری صخره ای که در دل کوه ها و سنگ های سرخ و صورتی نهاده شده و همین هم زیبایی آن را دو چندان می نماید. قدمت پتراها به قرن ها پیش و زمان حکمت نطبی ها باز می شود؛ این شهر پس ازمیلاد مسیح نیز دوران هایی از رونق را تجربه نموده تا آنگه پایان برای همواره خالی از سکنه می شود.

پرواز خارجی به تاج محل هند

شاید برایتان عجیب باشد اما بسیاری از مسافران پروازهای خارجی، تنها به قصد ملاقات این بنا، بلیط هواپیمای خود را به مقصد هند می گیرند. سرگذشت عاشقانه این بنا نیز در جذابیت آن بی تاثر نبوده است.

تاج محل در واقع آرامگاه ارجمند بیگم بانو ملقب به ممتاز محل، همسر شاه دنیا، پادشاه مغولی است؛ شاه دنیا پس از درگذشت همسرش که شاهزاده ای ایرانی بود تا چند روز خود را از شدت ناراحتی در اتاق حبس کرد. ساخت این بنا 22 سال طول کشیده و چندین هزار کارگر در ساخت آن نقش داشته اند.

چه از دوستداران بناهای تاریخی باشیم و چه نه، عجایب هفتگانه، بخشی از میراث فرهنگی و تمدن بشری است که باید دسته کم برای یک بار هم که شده از آنها دیدن کنیم. شما قصد دارید بلیط هواپیمای خود را ابتدا به کدام یک از این مقاصد بگیرید؟

برای جستجوی پرواز خارجی مقاصد مورد نظر خود به سایت وبلاگ آوا مراجعه کنید.

گردآوری: تحریریه پرواز خارجی وبلاگ آوا

منبع: سفرستان

به "پرواز خارجی به ملاقات عجایب هفتگانه جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز خارجی به ملاقات عجایب هفتگانه جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید