خبرنگاران درخواست یاری مسؤولان بهداشتی یمن برای نجات جان دوقلوی به هم چسبیده

به گزارش وبلاگ آوا، تهران - خبرنگاران - مقام های بهداشتی - درمانی صنعاء پایتخت یمن روز پنجشنبه از سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی برای نجات جان دو نوزاد دوقلوی به هم چسبیده درخواست یاری کردند.

خبرنگاران درخواست یاری مسؤولان بهداشتی یمن برای نجات جان دوقلوی به هم چسبیده

به گزارش وبلاگ آوا به نقل از روسیا الیوم، مطهر المرونی مدیر دفتر بهداشت و درمان صنعاء گفت: تیم پزشکی در بیمارستان بچه ها صنعاء روز پنجشنبه دو نوزاد دوقلویی که از ناحیه سینه و شکم به هم چسبیده بودند را به جهان آوردند که حالشان وخیم گزارش شده است.

وی اضافه نمود: این دوقلوها احتیاج به انجام عمل جراحی حساس و دقیقی برای جداسازی دارند؛ اما کادر پزشکی متخصص و تجهیزات کافی در بیمارستان برای انجام این عمل جراحی وجود ندارد.

این مقام پزشکی در صنعاء از سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی و سازمان های بین المللی و بشردوستانه خواست تا اقدامی فوری برای نجات جان این دو نوزاد دوقلو با انتقال آن ها به خارج از کشور برای عمل جراحی یا اعزام یک تیم پزشکی تخصصی با تجهیزات لازم به صنعا اتخاذ نمایند.

این درحالی است که ائتلاف سعودی با محاصره یمن و بستن فرودگاه بین المللی صنعاء اجازه اعزام بیماران صعب العلاج به خارج از خاک یمن یا ورود تجهیزات پزشکی و دارو به داخل خاک این کشور را نمی دهد.

همچنین سازمان حقوق بشر و آزادی های سام پیش تر در گزارشی اعلام نموده بود که 5 هزار و 700 کودک در طی جنگ یمن کشته شدند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه و طمع ورزی های خاص خود در یمن، به حضور نظامی اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تا به امروز جز کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون ها تن از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت ها و قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار در این کشور، نتیجه ای برای متجاوزین به همراه نداشته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران درخواست یاری مسؤولان بهداشتی یمن برای نجات جان دوقلوی به هم چسبیده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست یاری مسؤولان بهداشتی یمن برای نجات جان دوقلوی به هم چسبیده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید