تشکیل خانواده فارغ از توانایی اقتصادی، یک وظیفه است

به گزارش وبلاگ آوا، خبرگزاری خبرنگاران- معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی گفت: ازدواج و تشکیل خانواده فارغ از توانایی اقتصادی، یک وظیفه است امروز متاسفانه تصور می گردد که رزاق ما هستیم نه خداوند که این نگاه اشتباه است.

تشکیل خانواده فارغ از توانایی اقتصادی، یک وظیفه است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آوا، یاسر احمدوند در همایش مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی اضافه نمود: مسئله خانواده و جمعیت از اولویت های جامعه ماست و در مورد ضرورت پرداخت به این مسائل ابهامی وجود ندارد.

وی اضافه نمود: ممکن است ذهنیت و تصورات به این شکل باشد که اگر مسائل اقتصادی وجود نداشت مشکل جمعیتی نداشتیم و ازدواج شکل می گرفت، اما آیا اهتمام به خانواده در میان قشر ثروتمند ما بیشتر است؟ حتماً به این گونه نیست چراکه در این صورت در بخش های ثروتمند نرخ جمعیت و ازدواج بیشتر بود در حالی که به این گونه نیست پس صرفاً بحث اقتصادی مطرح نبوده و مسئله نوع نگاه و اهمیت بر ضرورت تشکیل خانواده است.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد گفت: این تصورات ریشه در این باور است که ما ازدواج می کنیم که آرامش داشته باشیم؛ بله هدف ازدواج ایجاد آرامش است، اما به این معنا نیست که مسائل اقتصادی برطرف گردد.

وی توضیح داد: ازدواج و تشکیل خانواده فارغ از توانایی اقتصادی یک وظیفه است؛ در حالی که امروز متأسفانه تصور می گردد که رزاق ما هستیم نه خداوند این نگاه اشتباه است چراکه تأمین خانواده و فرزند در جای دیگری مقدر شده و شما تنها وسیله اید.

احمدوند اضافه نمود: این نگاه که ابتدا احتیاج های مان برطرف گردد بعد ازدواج کنیم، یکی از دغدغه هاست؛ مشکل بعدی ما مسائل فرهنگی و نداشتن امید است اینجاست که ما باید آینده را برای افرادی که می خواهند ازدواج نمایند ترسیم کنیم و باید امید را به جامعه تزریق کنیم.

وی اعلام کرد: باید توجه کرد که جامعه خودخواه نمی تواند خانواده سالم داشته باشد و متأسفانه دلیل عمده فروپاشی خانواده ها خودخواهی است و اگرچه وزارت ارشاد متولی این حوزه نیست، اما علاقه مند همکاری در این راستا است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تشکیل خانواده فارغ از توانایی اقتصادی، یک وظیفه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل خانواده فارغ از توانایی اقتصادی، یک وظیفه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید