آنالیز انواع پاسپورت ترکیه

به گزارش وبلاگ آوا، رپرتاژآگهی- اقامت در ترکیه، آرزوی ساکنان کشورهای مختلف و نمایندگان ملیت های مختلف است. بسیاری از آنها که تصمیم به تغییر کشور محل اقامت خود گرفته اند، ترکیه را به عنوان کشور مقصد انتخاب می نمایند. زیرا ترکیه یکی از کشورهای مرفه محسوب می گردد که می تواند زندگی ایده آلی را برای شهروندان خود فراهم کند.

آنالیز انواع پاسپورت ترکیه

ترک ها مردمی محبت آمیز و مهمان نواز هستند. علی رغم این واقعیت که اسلام در ترکیه به عنوان دین اصلی شناخته شده است. به طور کلی این کشور، کشوری با استانداردهای زندگی دموکراتیک و زندگی روزمره اروپایی است.

راه های مختلفی برای اخذ پاسپورت ترکیه وجود دارد. با این حال، ساده ترین راه برای اخذ تابعیت ترکیه و گذرنامه خرید املاک و مستغلات در ترکیه یا سرمایه گذاری 250 هزار دلار در اقتصاد ترکیه است.

بیایید در خصوص مزایای داشتن پاسپورت ترکیه صحبت کنیم. مزیت اصلی دارنده گذرنامه ترکیه ارتباط بدون ویزا با بیش از 70 کشور است. مسافران ساکن و همچنین بازرگانانی که غالباً برای تجارت خارج از کشور سفر می نمایند، این موضوع را تأیید می نمایند.

توانایی دریافت پاسپورت ترکیه در زمان ثبت - 60 روز تقویمی - است. با دریافت سند مورد انتظار مدت طولانی می توانید از کلیه حقوق و امتیازات شهروندان این کشور زیبا (مانند: تضمین های اجتماعی، برنامه های بازنشستگی، بیمه) بهره ببرید.

ترکیه همچنین اجازه تابعیت مضاعف را به شهروندانش می دهد. یعنی شما می توانید شهروند کشوری باشید که در آن متولد شده اید، و در همین حین با دریافت فرصت های اضافی بیشتر در زندگی با کشور خود قطع رابطه نکنید.

مزایای پاسپورت ترکیه

** گذرنامه و شهروندی ترکیه در مدت نسبتا کوتاهی و به طور متوسط ظرف 30 روز کاری، پردازش و تحویل می گردد.

** مسافرت به 77 کشور بدون احتیاج به ویزا، دسترسی آسانتر به تمام 26 کشور منطقه شنگن.

** عدم احتیاج به حداقل دوره اقامت

** جزو 30 پاسپورت برتر دنیا

** حق پزشکی و درمانی کامل

** دارندگان از برنامه های بازنشستگی به عنوان شهروند ترکیه بهره مند می شوند.

** تحصیل رایگان و امکان بازپرداخت هزینه های دانشگاه

** حق رای در انواع انتخابات

** امکان شهروندی دوگانه، با داشتن گذرنامه ترکیه ای، یعنی می توانید تابعیت دوگانه داشته باشید. پس از دریافت، پاسپورت ترکیه اعتبار 10 ساله دارد و برای یک عمر قابل تجدید است.

تابعیت دوگانه شرایطی است که یک فرد در همان زمان شهروندی دو ملیت مختلف را دارا است. ترکیه داشتن شهروندی دوگانه را مجاز می داند.

انواع گذرنامه ترکیه

با توجه به تابعیت یا اقامت ترکیه، دانستن انواع مختلف گذرنامه های دولت ترکیه برایتان مفید است. اینگونه خواهید فهمید که در صورت پذیرش تابعیت ترکیه به کدام نوع گذرنامه تعلق می گیرد.

نوع گذرنامه های صادر شده در ترکیه

مانند سایر کشورها، در ترکیه بسته به شرایط حامل، انواع مختلفی از گذرنامه وجود دارد. در ترکیه چهار نوع مختلف پاسپورت وجود دارد

** گذرنامه عادی: پاسپورت عمومی شهروندان ترکیه. اتباع خارجی به وسیله سرمایه گذاری، یا کسب شهروندی، گذرنامه معمولی می گیرند. این پاسپورت به رنگ قرمز است.

** گذرنامه سبز: افسران رده بالا و نظامیان

** پاسپورت خاکستری

** پاسپورت سیاه: دیپلمات های ترکیه و مامورین دولتی مجاز در خارج از کشور

پاسپورت عادی ترکیه به رنگ قرمز

گذرنامه معمولی نوعی گذرنامه است که بدون احتیاج به شرایط خاص به شهروندان ترکیه داده می گردد. گذرنامه معمولی که توسط وزارت امور داخلی صادر شده است، به دلیل رنگ آن، گذرنامه ای به رنگ مارون نیز خوانده می گردد.

دارندگان گذرنامه عادی با استفاده از گذرنامه خود می توانند مستقیماً وارد بسیاری از کشورها شوند. می توانید اطلاعات بیشتری در خصوص این کشورها در مقاله سایت استانبول همراه بیابید. گذرنامه معمولی 38 صفحه دارد و ویزاهای صادر شده در این صفحات قابل مشاهده است. بسته به تقاضا، مدت گذرنامه می تواند یک دوره 6 ماهه تا 10 ساله را پوشش دهد. توجه به این نکته مهم است که خارجیانی که درخواست تابعیت ترکیه را داده اند این نوع گذرنامه را دریافت می نمایند.

پاسپورت سبز ترکیه

گذرنامه ویژه فقط برای افرادی صادر می گردد که در یک سازمان دولتی دارای شرایط کارمند دولت هستند و در صندوق بازنشستگی ثبت نام نموده اند

** اعضای سابق مجلس و وزرای سابق

** کارمندان دولت و سایر کارمندان دولت که در سمت های درجه یک، درجه دو و بازنشسته هستند،

** روسای جمهور استانی و منطقه ای (در زمان تصدی خود)

** شهرداران سابق که در درجه اول بازنشسته شدند

** ورزشکاران دولتی

** کارمندان خصوصی Turk Telekom ، TC Ziraat Bank ، Halk Bank و Emlak Bank ، تحت شرایط خاص

** بازرگانانی که مطابق با اصول صدور گذرنامه ویژه صادر نمایندگان در سال 2017، که از نرخ صادرات خاصی فراتر رفته اند

** به بچه هایی که بالای 25 سال ندارند و همسران کارمندان دولت پاسپورت سبز داده می شوند.

گذرنامه خدمات(پاسپورت خاکستری ترکیه)

برای افرادی که از طرف ایالت به خارج از کشور اعزام می شوند اما گذرنامه سیاه (دیپلماتیک) یا سبز (خصوصی) ندارند، گذرنامه خدماتی صادر می گردد. این پاسپورت به رنگ خاکستری است.

** افرادی که به طور رسمی توسط دولت، دولت های خصوصی یا شهرداری ها به خارج از کشور فرستاده شده اند

** افرادی که به عنوان کارمند دولت در سازمان های بین المللی که جمهوری ترکیه عضو آن است، کار می نمایند

** افرادی که توسط سازمان هوایی ترکیه و جمعیت هلال احمر ترکیه منصوب شده اند

** گذرنامه مهر شده به همسر، فرزندان خردسال، خواهر و برادر صغیر، بچه هایی که زیر سن قانونی هستند و با والدین خود زندگی می نمایند، ازدواج ننموده اند، شغل ندارند، تحصیلات خود را ادامه می دهند و زیر 25 سال صادر می گردد.

آیا با گذرنامه خدماتی می توانید تور توریستی داشته باشید؟

گذرنامه خدماتی نوعی گذرنامه است که فقط مدت زمان وظایف آن را پوشش می دهد. برای مقاصد گردشگری نمی توانید با آن به خارج از کشور سفر کند. در چنین مواردی، هم شما و هم موسسه صادر نماینده گذرنامه مورد سو ظن قرار خواهید گرفت.

گذرنامه دیپلماتیک(پاسپورت سیاه ترکیه)

گذرنامه دیپلماتیک؛ نوعی سند هویت بین المللی است که توسط وزارت امور خارجه صادر می گردد و موقعیت دیپلمات ها را تعریف می نماید و به آنها امتیاز می دهد. گذرنامه های دیپلماتیک برای مقامات دولتی و خانواده های آنها که برای شرکت در کنگره ها و کنفرانس ها به خارج از کشور اعزام شده اند صادر می گردد. این گذرنامه دارای 28 صفحه و از هرگونه هزینه ای معاف است.

برای دریافت گذرنامه ترکی، باید مراحل زیر را طی کنید:

شما باید با تماس با 199 یک قرار دیدار با افسران ترک ترتیب دهید.

در سرانجام جلسه، (هزینه ها را با مراجعه به بخش PTT پست ترکیه) پرداخت کنید.

دو عکس با خود به همراه داشته باشید.

اگر گذرنامه قدیمی دارید، باید آن را نیز ارائه دهید.

شناسنامه خود را نشان دهید نه کپی آن.

ثبت نام گذرنامه فقط 5-7 روز خواهد بود.

اگر گذرنامه به هر دلیلی به مالک نرسد، به یک دفتر خاص منتقل می گردد، از آنجا می توانید شخصاً آن را تحویل بگیرید.

هزینه صدور گذرنامه ترکیه:

یک دوره شش ماهه - 368.8 دلار ، با احتساب هزینه

برای یک سال - 464.5 دلار

برای یک دوره سه ساله - 865.9 دلار

چنانچه مایل به دریافت پاسپورت ترکیه به وسیله سرمایه گذاری در املاک هستید، می توانید با متخصصان استانبول همراه تماس بگیرید تا از اطلاعات دقیق بازار مسکن ترکیه آگاه شوید. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه را می توانید به استانبول همراه بسپارید. ما به شما این اطمینان را خواهیم داد که در کمترین زمان ممکن پاسپورت ترکیه را دریافت خواهید کرد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "آنالیز انواع پاسپورت ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز انواع پاسپورت ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید