برگزاری جشنواره جاده ابریشم با حضور ایران در الجزایر

به گزارش وبلاگ آوا، جشنواره جاده ابریشم با هدف آشنایی بیشتر مردم دنیا با هم و ایجاد صلح، آشتی و دوستی بیشتر مردم با هم برگزار گردید.

برگزاری جشنواره جاده ابریشم با حضور ایران در الجزایر

جشنواره جاده ابریشم در الجزیره با مشارکت کشورهایی مانند ایران، چین، اندونزی و یونان و به همت مرکز فرهنگی هنری زفیرا و وزارت فرهنگ الجزایر برگزار گردید.

به گفته زفیرا یاسف سعدی مسئول برگزاری این جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی بیشتر مردم دنیا با هم و ایجاد صلح، آشتی و دوستی بیشتر مردم با هم است و برای آشنایی بیشتر مردم در کشورهای مختلف با یکدیگر عنوان این جشنواره را جاده ابریشم، جاده شناخت گذاشته شده است.

وی اضافه کرد در کاخ ریاس البحر، همه کشورهای واقع در جهت جاده ابریشم غرفه ای داشتند و به معرفی و نمایش فرهنگ، آداب و رسوم، هنر، خوراکی ها و لباس های محلی خود پرداختند.

یاسف سعدی در مورد فرهنگ و تمدن و هنر ایران نیز گفت:

فلاسفه و شعرای ایرانی در دنیا شناخته شده اند و ما بسیاری از آن ها را می شناسیم و من شخصا به فرهنگ و هنر ایران علاقه مندم، در یکی از مراسم ها ترجمه هایی از شعرهای فریدالدین عطار نیشابوری و مولانا جلال الدین رومی خوانده شد که مورد توجه حاضران نهاده شد.

زفیره در مورد ادامه یافتن چنین برنامه ها و جشنواره هایی ابراز امیدواری کرد تا مردم کشورهای مختلف بتوانند بیشتر از نزدیک با هم آشنا شوند.

امیر موسوی رایزن فرهنگی ایران در الجزایر نیز در مورد این جشنواره گفت در این جشنواره شخصیت ها و فرهیختگان الجزایری و بعلاوه شمار زیادی از سفیران حضور یافتند که برنامه های این جشنواره مورد استقبال آن ها نهاده شد .

رایزن فرهنگی ایران در ادامه گفت نزدیکی کشورهای منطقه باهم و همکاری آن ها با یکدیگر یکی از اهداف این جشنواره این بود و این بحث مطرح شد که با توجه به توانمندی ها در عرصه های مختلف مالی، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری آن ها که سابقه تمدن و تاریخ و فرهنگ والایی دارند در کنار هم می توانند قدرتی بزرگی در دنیا باشند .

موسوی بعلاوه برگزاری چنین حشنواره هایی را فرصت مناسبی برای گفت وگوی ایران با کشورهای عربی دانست و اعلام کرد، نمایشگاه و برنامه های این جشنواره به ویژه بخش ایران مورد توجه شمار زیادی از شخصیت ها و فرهیختگان و اهالی رسانه الجزایری نهاده شد و تعداد زیادی از این غرغه ها بازدید کردند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "برگزاری جشنواره جاده ابریشم با حضور ایران در الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره جاده ابریشم با حضور ایران در الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید