نگاهی به شهر زیباترین بادگیرهای ایران

به گزارش وبلاگ آوا، مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در مراسمی که به مناسبت هفته فرهنگی ابرکوه در مجاورت سرو کهنسال ابرکوه برگزار گردید، اظهار کرد: وقتی از تاریخ، تمدن و جاذبه های شهرهای استان سخن به میان می آید، هر شهر را با یک نماد خاص می شناسیم. میبد را با صنایع دستی، اردکان با بادگیرهای یک طرفه، بافق و بهاباد با کویر، تفت و مهریز با باغ های ایرانی و خاتم را با قلعه ها و عشایرش.

نگاهی به شهر زیباترین بادگیرهای ایران

وی ادامه داد: وقتی به ابرکوه می رسیم، درخت سرو کهن آن جایگاهی خاص دارد و نماد این شهر است، اما ابرکوه تنها در سرو خلاصه نشده و اگر بگوئیم شهر زیباترین بادگیرهای ایران، شهر خانه های ایرانی، شهر مساجد و منزلگاه ها و بقعه ها، شهر کویر، شهر قلعه ها و آثار بی نظیر تاریخی، شهر نخستین اثر ثبت ملی استان یزد، شهر مناره ها و تکایا و شهر فرهنگ های مختلف و عشایر است، هرگز اشتباه نگفته و همه این ها بخشی از جاذبه های بی نظیر این شهرستان است.

فاطمی توضیح داد: این تنوع جاذبه هاست که ابرکوه را در بین شهرهای استان یزد و حتی در ایران مستثنی نموده، تنها یک وجه قضیه است و وجه دیگر این شهر را انسان هایی تشکیل می دهند که در معرفی این جاذبه ها نقش بسیار پررنگ و جایگاه ویژه ای را داشته و دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان اضافه نمود: با توجه به نقش برجسته فعالان جهانگردی، ما مسئولان وظیفه داریم که اجازه ندهیم این افراد در حوزه جهانگردی کمرنگ یا مأیوس شوند، به عبارتی باید کوشش کنیم که تک تک این افراد را حمایت کنیم تا آنان نیز در راه حفظ مواریث تاریخی و فرهنگی نقش آفرینی نمایند.

محمد کاظمی نسب، فرماندار ابرکوه نیز اعلام کرد: هفته فرهنگی ابرکوه برای دومین سال متوالی به ابتکار صندوق احیا و بازسازی آثار تاریخی میراث فرهنگی کشور با اجرای برنامه های متعددی با موضوع آثار طبیعی، فرهنگی و تاریخی شهرستان ابرکوه به منظور معرفی شایسته این شهرستان به تمام ایرانیان برگزار گردید.

وی هدف مهم دومین رویداد فرهنگی را برجسته کردن اثر طبیعی تاریخی سرو ابرکوه بیان کرد و گفت: به همین دلیل و در طول یک هفته گذشته برنامه های متعددی از قبیل نمایشگاه، جشنواره هنری و موسیقی، همایش، بزرگداشت سعدی و نمایشگاه ها و جشنواره های روستایی در اماکن تاریخی برگزار گردید.

کاظمی نسب با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی قوی تر اعلام کرد: مجموعه اقدامات اجرا شده و ایجاد یک جریان رسانه ای در کنار امور عمرانی، زیرساختی و جهانگردی می تواند به جذب جهانگرد و مطرح شدن بیش از پیش ابرکوه یاری کند، چنانکه در ابتدای سال علی رغم وجود مخاطرات طبیعی در کشور، سرو ابرکوه رکورد دار بیشترین بازدید نسبت به سال های گذشته بود.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "نگاهی به شهر زیباترین بادگیرهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به شهر زیباترین بادگیرهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید