باید به دو موضوع میراث فرهنگی و مسائل مربوط به مردم توامان باهم توجه کنیم

به گزارش وبلاگ آوا، ایسنا/ براساس سخنان نماینده مردم شیراز در مجلس، باید به دو موضوع میراث فرهنگی و مسائل مربوط به مردم توامان باهم توجه کنیم.

باید به دو موضوع میراث فرهنگی و مسائل مربوط به مردم توامان باهم توجه کنیم

ابراهیم عزیزی اعلام کرد: ما باید به دو موضوع اماکن تاریخی یعنی میراث فرهنگی و مسائل مربوط به مردم توأمان با هم با نگاهی واقع بینانه توجه کنیم. باید به این واقعیت توجه کرد که باید در جهت حفظ میراث فرهنگی کوشش کنیم و در کنار آن به امورات مردم هم رسیدگی نموده و مسائل آنها را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: نمی توان یک سویه با این موضوع برخورد کرد؛ یعنی نمی توان نگاهمان را صرفا به یک سوی موضوع داشته باشیم و یک سوی دیگر را رها کنیم؛ در کنار این موضوع میراث فرهنگی و اماکن تاریخی باید به مسائل مردم هم توجه کنیم. خیلی از منطقه ها اماکن تاریخی دارند که تخریب شده و دیگر آثاری از آنها باقی نمانده است؛ بر همین اساس معتقدم باید به معیشت مردم هم توجه کنیم، اکنون مردم برای امورات مربوط به معیشت خود با مسائلی روبه رو هستند.

نماینده مردم شیراز عنوان نمود: البته اشاره کردم که باید به این دو موضوع توأمان با هم توجه کنیم. در شیراز میراث تاریخی وجود دارد که می تواند به عنوان یک قابلیت فراوری ثروت و عایدی داشته باشد که می طلبد برای حفظ و مراقبت از آنها برنامه عملی و برنامه ریزی داشته باشیم، اماکن تاریخی و میراث فرهنگی ما یک ظرفیت است و باید کوشش کنیم حداکثر فراوری ثروت را از این ظرفیت داشته باشیم، اما از آن سو باید به زندگی مردمی که در این منطقه ها سکونت دارند هم توجه کنیم. این مردم هم مانند دیگر مردم منطقه ها مختلف کشور نیازمند دسترسی به یکسری خدمات فوریتی اجتماعی مانند حضور اورژانس و آتشنشانی و در کنار آن زیباسازی، سالم سازی و پاکسازی محیط محل سکونت خود هستند. این مباحث هم باید به عنوان واقعیت دیده شوند.

عزیزی در پاسخ به این سوال که مشخصا در موضوع پاسارگارد، کشاورزی باید در اولویت باشد یا مقبره کوروش؟ بدون ذکر اقدام عملی خاصی صرفا گفت: به هر حال اگر به سوی یک اقدام عملی گام برداریم می توانیم هردو مشکل را با هم برطرف کنیم.

منبع: همگردی

به "باید به دو موضوع میراث فرهنگی و مسائل مربوط به مردم توامان باهم توجه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید به دو موضوع میراث فرهنگی و مسائل مربوط به مردم توامان باهم توجه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید