اولین تصاویر از قدرت دوربین گوشی Sony Xperia 1 III

به گزارش وبلاگ آوا، شرکت ژاپنی سونی، یک ماه پیش بود که از دو گوشی پرچمدار جدید با نام های Xperia 1 III و Xperia 5 III رونمایی کرد که بنا به اعلام این شرکت قرار است در میانه ماه جون (خرداد) روانه بازار شوند. در این میان، یک نکته در مورد این گوشی ها از سوی فراوری کننده ژاپنی بسیار مورد تأکید نهاده شد و آن قدرت قابل توجه دوربین های تعبیه شده در این گوشی های جدید است. این در حالی است که اخیراً تصاویری منتشر شد که ادعا می گردد با دوربین گوشی جدید Sony Xperia 1 III گرفته شده است.

اولین تصاویر از قدرت دوربین گوشی Sony Xperia 1 III

به گزارش وبلاگ آوا به نقل از وبسایت فناوری gsmarena، به طور معمول شرکت سونی، گوشی های جدید خود را بلافاصله پس از معرفی، عرضه نمی نماید و این موضوع درخصوص دو گوشی پرچمدار جدید Xperia 1 III و Xperia 5 III نیز صدق می نماید. هر دوی این گوشی ها در ماه آوریل (فروردین) رونمایی شدند و انتظار می رود حدود اواسط ماه ژوئن (خرداد)، در ژاپن اولین عرضه خود را تجربه نمایند. در این میان شرکت سونی، با چند فیلم و همچنین مصاحبه های تبلیغاتی با موضوع قابلیت های دوربین تلفن های جدید، تمام کوشش خود را نموده است تا توجه کاربران را به این محصولات جدید خود بالا نگه دارد. مسلماً جذاب ترین قسمت این گوشی های جدید را باید همین دوربین جدید آن ها دانست که تقریباً بین Xperia 1 III و نسخه کوچکتر آن، Xperia 5 III مشترک است.

به گزارش وبلاگ آوا، اگرچه این تیزر ها و مصاحبه های تخصصی تبلیغاتی درباره دوربین این گوشی های جدید بسیار جذاب به نظر می رسد، اما واقعیت این است که استفاده عملی از این دوربین می تواند تجربه ای واقعی تر را در اختیار ما قرار دهد. در این میان، فردی با نام کاربری ZACKBUKS در شبکه اجتماعی ویبو، عکس هایی را منتشر نموده است که ادعا می گردد با دوربین یک دستگاه گوشی Xperia 1 III گرفته شده است.

عکس های منتشر شده با جزئیات قابل توجهی همراه نیستند و متأسفانه به نظر می رسد EXIF عکس ها نیز پاک شده است. ما در اینجا حداقل یک مجموعه مستقیم از سه عکس متوالی از یک صحنه را داریم که ظاهراً در سه سطح بزرگنمایی نوری ارائه شده توسط تنظیمات دوربین گرفته شده است. به گزارش وبلاگ آوا، اولین تصویر مربوط به دوربین 12 مگاپیکسلی که با فاصله کانونی 24 میلی متر گرفته شده است، مربوط به دوربین اصلی 1/1.7 اینچی اکسپریا 1 مارک 3 با گگرددگی دیافراگم f/1.7 است که به لرزشگیر اپتیکال تصویر OIS و سیستم فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز دوبخشی Dual PDAF نیز مجهز شده است.

به دنبال آن، نمونه ایی داریم از دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی 1 / 2.9 اینچی، که در فاصله کانونی 70 میلی متر با گگرددگی دیافراگم f/2.3 و فاصله کانونی 105 میلی متر با گگرددگی دیافراگم f/2.8 گرفته شده است. متأسفانه، هیچ نمونه منطبقی از دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی 1/2.6 اینچی این گوشی که دارای گگرددگی دیافراگم f/2.2 و سیستم فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز دو بخشی است، وجود ندارد.

بقیه نمونه ها کمی مشکوک هستند و مشخصاً نمی توان به قطعیت گفت که هر کدام از آن ها با چه حسگری ثبت شده اند. هر چند احتمالاً می توان حدس هایی درباره این عکس ها زد، اما همانطور که گفته شد، این ها همگی توسط نمونه اولیه این گوشی ثبت شده اند که اغلب در محیطی کم نور بوده است؛ بنابراین نمی توان در خصوص کیفیت و عملکرد واقعی دوربین نسخه نهایی این گوشی، اظهار نظر قطعی کرد. به گزارش وبلاگ آوا، شاید لازم به ذکر باشد که احتمالاً خود ZACKBUKS تحت تأثیر قوام رنگ در سطح بزرگنمایی و همچنین کیفیت تصویر دختر کوچک و سگ قرار گرفته بود چرا که هر دو در عکس مورد نظر در حال حرکت بودند. امیدوارم این آخرین موردی نباشد که از پرچمداران جدید سونی مشاهده می کنیم. از این گذشته، انتظارات از این گوشی ها بسیار بالا رفته است، به خصوص که می دانیم گوشی Xperia 1 III قرار است با قیمت قابل توجهی راهی بازار گردد.

اولین تصاویر گرفته شده با گوشی سونی Xperia 1 III

عکس با فاصله کانونی 24 میلی متر

عکس با فاصله کانونی 70 میلی متر (بزرگنمایی 2.9 برابر)

عکس با فاصله کانونی 105 میلی متر (بزرگنمایی 4.4 برابر)

منبع: فرارو

به "اولین تصاویر از قدرت دوربین گوشی Sony Xperia 1 III" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصاویر از قدرت دوربین گوشی Sony Xperia 1 III"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید