ارزش کل سی دی پراجکت رد پس از سایبرپانک 2077 یک چهارم شده است

به گزارش وبلاگ آوا، شرکت سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) یکی از بزرگ ترین سازنده های بازی در جهان است. از عناوین محبوب این شرکت نیز می توان به ویچر 3 (The Witcher 3) و سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) اشاره نمود. بازی سایبرپانک در زمان عرضه اصلاً خوب عمل نکرد و همین باعث شد ارزش این شرکت روز به روز بیشتر افت کند.

ارزش کل سی دی پراجکت رد پس از سایبرپانک 2077 یک چهارم شده است

حال طبق چیزی که اعلام شده، ارزش سهام سی دی پراجکت رد بیش از 75 درصد افت داشته است. به این معنا که در دسامبر سال 2020 ارزش این شرکت بیش از 8 میلیارد یورو بود. حال ارزش این شرکت به کمتر از 2 میلیارد یورو رسیده است. در سال 2020 سی دی پراجکت رد با ارزش ترین کمپانی بازی سازی اروپا بود.

این در حالی است که این شرکت دیگر لایق این لقب نبوده و ارزش آن در سال 2022 معادل سال 2017 است. یکی از نکات جالب اینجاست که در حال حاضر تکلند (Techland)، سازنده عناوین دایینگ لایت (Dying Light)، با ارزش ترین شرکت اروپایی است.

شرکت تکلند به مقدار سی دی پراجکت رد نسبت به ارائه شرایط اقتصادی خود راحت نیست. به همین علت ارزش این شرکت در حد گمانه است و حدود 2.2 میلیارد یورو تخمین زده می گردد. به طور کلی سی دی پراجکت رد یکی از شرکت های خوب دنیای گیمینگ است. عنوان ویچر این شرکت به شدت پیروز عمل کرد و حتی بسته های الحاقی آن نیز توانستند جایگاه خوبی پیدا نمایند.

بحث سایبرپانک چیز جدیدی نیست. این بازی عرضه به شدت بدی داشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند. عرضه این بازی به حدی بد بود که در همان سال سونی سایبرپانک را از فروشگاه آنلاین خود حذف کرد. با گذشت بیش از یکسال و نیم از عرضه بازی، سایبرپانک بهبود زیادی نسبت به قبل داشته اما کامل نیست. همین باعث شد تا بسیاری از هواداران از بهبود بازی ناامید شده باشند.

نسخه نسل نهمی سایبرپانک چند ماه پیش عرضه شد. این نسخه نیز نسبت به نسخه نسل 8 بسیار بهتر بود اما همچنان عملکرد خیلی خوبی نداشت. سی دی پراجکت رد در خصوص عملکرد این بازی عنوان راضی نماینده (Satisfying) را به کار برده که پس از گذشت یکسال و نیم از عرضه بازی انتظار می رفت به این حد برسد. حتی بعضی انتظار داشتند تا سایبرپانک تا الان به طور کامل بدون مشکل باشد.

منبع: VideoGamesChronicle.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "ارزش کل سی دی پراجکت رد پس از سایبرپانک 2077 یک چهارم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش کل سی دی پراجکت رد پس از سایبرپانک 2077 یک چهارم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید