آمادگی ارتش برای همکاری با سینماگران

به گزارش وبلاگ آوا، سخنگوی ارتش گفت: در ارتش فعالیت های متنوعی با رویکرد مقاومت انجام می گردد که سینماگران اطلاع دقیق از آن ها ندارند؛ مجموعه ارتش آمادگی دارد اطلاعات این اقدامات را برای فراوری آثار سینمایی مستند و داستانی در اختیار سینماگران قرار دهد.

آمادگی ارتش برای همکاری با سینماگران

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ آوا، امیر شاهین تقی خانی، سخنگو و مدیر معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش با اشاره به اینکه مقاومت یک فرهنگ اسلامی-ایرانی است، گفت: این فرهنگ برگرفته از آموزه های دینی است و جامعه به پشتوانه آن توانسته است بر بسیاری از مسائل و چالش های خود اعم از جنگ و تحریم غلبه کند.

وی اضافه نمود: خط مقاومت و فرهنگ مقاومت نه تن ها باید حفظ گردد بلکه باید دستاورد های این فرهنگ در مصادیق مختلف آن با جدیت بیشتری به نسل جوان ارائه و برای نسل های گذشته یادآوری گردد.

تقی خانی ادامه داد: کشور از زمان انقلاب و بعد از آن در دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی و سپس در دوره های مختلفی که با تحریم های ظالمانه روبرو شده، همیشه با فرهنگ و نگرش مقاومتی توانسته است به نتایج مطلوبی برسد؛ بنابراین ضروری است دستاورد های این فرهنگ به طور عینی بیان و منتقل گردد.

مدیر معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارتش توضیح داد: هنر یکی از ابزار قدرتمند برای باورپذیر کردن دستاورد های مقاومت است که می تواند ابعاد مختلف این فرهنگ را به بهترین شکل تبیین و برای نسل جوان باورپذیر کند. از این رو، حضور هنرمندان و نگاه خلاق و نوآور آنان به موضوع مقاومت یک ضرورت اجتماعی است.

* سینما مهمترین هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی است

وی سینما را مهمترین محل برای انتقال مفاهیم ارزشی دانست و اضافه نمود: سینما می تواند به خوبی مقاومت را در جامعه تعمیق دهد، گسترش آن در باور های نسل های جوان را تسریع و تجسم عینی و روشن از مقاومت در ابعاد مختلف ارائه کند؛ به همین دلیل از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت باید به طور ویژه حمایت گردد.

سخنگوی ارتش در ادامه با بیان اینکه مجموعه نیرو های مسلح اقدامات بسیاری را با موضوع فرهنگ مقاومت انجام می دهد، گفت: موضوع کرونا که شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به خوبی به آن پرداخته، یکی از مصادیقی است که ارتش به آن ورود کرد. علاوه بر آن، موضوعات متعددی دیگری نیز در ارتش وجود دارد و اقدامات بسیار دیگری نیز صورت گرفته است که می تواند در قالب مفهوم مقاومت دستمایه فیلمسازان بباشد.

تقی خانی در سرانجام اعلام نمود: در ارتش فعالیت های متنوعی با رویکرد مقاومت انجام می گردد که سینماگران اطلاع دقیق از آن ها ندارند؛ مجموعه ارتش آمادگی دارد اطلاعات این اقدامات را برای فراوری آثار سینمایی مستند و داستانی در اختیار سینماگران قرار دهد تا آنان بتوانند با استفاده از حمایت های این مجموعه و ایده های خلاقانه، آثار سینمایی با موضوع مقاومت خلق نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمادگی ارتش برای همکاری با سینماگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ارتش برای همکاری با سینماگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید