کیفیت هوای مرکز قابل قبول است

به گزارش وبلاگ آوا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت که آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هم اکنون با میانگین 86 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

کیفیت هوای مرکز قابل قبول است

به گزارش وبلاگ آوا، بر اساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز آدینه (11 تیر 1400) در بعضی منطقه ها پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده ها طی ساعات گذشته است.

افزایش نسبی تندی باد در طول روز از تجمع آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود، با این حال، افزایش دما و حضور عوامل کافی، سبب فراوری آلاینده ازن خواهد شد و به تبع آن در بعضی ساعات بعدازظهر احتمال برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در پاره ای از منطقه ها وجود خواهد داشت.

تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت آدینه سبب پراکندگی آلاینده ها شده که برقراری شرایط قابل قبول را در پی خواهد داشت. استمرار شرایط جوی مساعد تا صبح روز شنبه (12 تیر 1400) شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده ها را فراهم خواهد نمود و کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

طی روز هم وزش باد مؤثر تا حدودی از تجمع آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود، درحالی که احتمال کاهش کیفیت هوا به علت فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت، هرچند با توجه به رشد ابرناکی و ناپایداری جوی نسبت به روز گذشته از مقدار کمتری برخوردار خواهد بود.

با وزش باد مؤثر در ساعات پایانی شنبه پراکندگی آلاینده ها و درنتیجه برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها مرکز پیش بینی می گردد.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ازن با میانگین 88 بود و هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 86 است و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: جام جم آنلاین

به "کیفیت هوای مرکز قابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت هوای مرکز قابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید