چرا تایوان قطب سرمایه گذاری غول های فناوری است؟ ، رقیب هوش مصنوعی چینی ها در آسیا تعیین شد

به گزارش وبلاگ آوا، این روزها تایوان بیش از هر زمان دیگر در حوزه هوش مصنوعی و تکنولوژی پیشرفت نموده و این پیشرفت را مدیون حضور بهترین شرکت های حوزه فناوری در خاک خود است. اما چرا غول های فناوری تا این حد به تایوان علاقه نشان می دهند؟

چرا تایوان قطب سرمایه گذاری غول های فناوری است؟ ، رقیب هوش مصنوعی چینی ها در آسیا تعیین شد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از فوربس، هوش مصنوعی به پدیده مهم این روزها تبدیل شده است. اگرچه زمانی که نام هوش مصنوعی مطرح می گردد همه به یاد رقابت بین ایالات متحده و چین در این خصوص افتاده و آینده هوش مصنوعی را منحصر به یکی از این دو کشور می دانند.

اما در میان رقابت سنگین بین 2 کشور مذکور، تایوان، آهسته روند رشد را طی نموده و به یکی از بهترین کشورهای این حوزه تبدیل شده است. تا جایی که بازیکنان دنیای حوزه هوش مصنوعی مانند گوگل، آی بی ام و مایکروسافت تمامی قصد خود را برای توسعه مراکز تحقیق و توسعه هوش مصصنوهی یا طرح های مشابه در تایوان تعریف و پیشبینی نموده اند. این شرکت ها می توانستند مکان های دیگری را با تکنولوژی مجذوب نماینده در آسیا مانند کره جنوبی و شنزن چین انتخاب نمایند، اما تایوان را انتخاب کردند. چرا؟

ویلیام فریمن، رییس اتاق بازرگانی آمریکا در تایپه می گوید: تایوان برای تحقیق در زمینه تحقیق و پژوهش هوش مصنوعی کوشش ها و پتانسیل های پرشماری دارد. شرکت ها می توانند با استخدام استعداد های مهندسی و ایجاد شرایط بهینه بالاترین بازخورد را کسب نمایند. این در حالی است که رقابت در زیست بوم هایی مثل چین بسیار سخت است.

دانشگاه های تایوانی در مجموع 10 هزار دانش آموخته کامپیوتر و سیستم های مدیریت اطلاعات را فارغ التحصیل می نمایند. این نوار نقاله استعداد نشان دهنده تأثیر تایوان از دهه 1980 روی تکنولوژی های پیشرفته دنیا است. گرچه بیشتر این افرد به حوزه سخت افزار گرایش دارند اما این موضوع بسیار مهم است.

جان لین، یک کارشناس حوزه آی تی در این خصوص می گوید: دانشگاه های تایوانی به شکل دائم در رتبه بندی بهترین های نتایج تحقیقات هوش مصنوعی قرار دارند. از جمله دانشگاه های ملی Chiao Tung و دانشگاه ملی چینگ هایا، که هر دو در نزدیکی مراکز فناوری پیشرفته قرار دارند.

در همین حال، شرکت های محلی علائم پیشرفت پایدار را نسبت به برنامه های هوش مصنوعی نشان می دهند. استارتاپ های مبتنی بر هوش مصنوعی نیز کم نیستند و پیش بینی می گردد این استارتاپ ها روز به روز بیشت شوند.

یکی از بهترین اقدامات تایوان طی سال های اخیر کاهش وابستگی به انرژی های متداول و افزایش وابستگی به انرژی های پاک و پنل های خورشیدی است.

منبع: انتخاب

به "چرا تایوان قطب سرمایه گذاری غول های فناوری است؟ ، رقیب هوش مصنوعی چینی ها در آسیا تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تایوان قطب سرمایه گذاری غول های فناوری است؟ ، رقیب هوش مصنوعی چینی ها در آسیا تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید