پیش بینی ترافیک سنگین سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین 1402

به گزارش وبلاگ آوا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پیش بینی ترافیک سنگین سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین 1402 صورت پذیرفت.

پیش بینی ترافیک سنگین سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین 1402

مصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: سفر و گردشگری در کشور ما مدت زیادی است کمرنگ شده، قرار بود طرح تحریک تقاضا برای سفر از اول بهمن اجرا گردد تا از رکود سفر خارج شویم اما تعطیلی های نابسامان آلودگی هوا و تأخیر در برگزاری امتحانات دانش آموزان و دانشجویان اجرای این طرح و بعلاوه سفرهای زمستانی را به تعویق انداخت. ما امیدواریم با انتها یافتن امتحانات، سفر دوباره به جریان و رونق افتد.

او ادامه داد: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از دو هفته پیش تشکیل شده و استانها نیز در حال تشکیل این ستاد هستند، تاکید این ستاد بر توزیع زمانی و تحریک تقاضا در ماههای بهمن و اسفند است. بعلاوه دستورالعمل سفرهای نوروزی در 1402 در این ستادها به بحث گذاشته خواهد شد و در ادامه در شهرستان ها نیز این ستاد تشکیل جلسه خواهد داد و ما امیدواریم سال جاری زودتر از سالهای دیگر برنامه ریزی سفر به اجرا گذاشته گردد. ممکن است بعضی استانها دچار برودت هوا شوند که ضرورت دارد پیش بینی های لازم انجام گردد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: تمام تاسیسات و دستگاه های خدماتی باید تا پانزدهم اسفند سال جاری برای خدمات دهی به مسافران نوروزی آمادگی داشته باشند؛ چرا که با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان پیش بینی می گردد سفر بیشتر در تعطیلات ماههای بهمن و اسفند به جریان افتد و ترافیک آن تا پنجم فروردین 1402 و پیش از شروع ماه رمضان ادامه داشته باشد. بنابراین ضرورت دارد تمام دستگاه ها و بخش های خدماتی برنامه ریزی منسجم و دقیقی را برای مدیریت سفر در این بازه زمانی داشته باشند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی بعلاوه درباره طرح ساماندهی تعطیلات اظهار کرد: دولت تعطیلی سراسری پنجشنبه ها را تصویب نموده است، اما با توجه به کاهش ساعت اداری در قالب این طرح احتیاج است مجلس نیز طرح تعطیلی پنجشنبه ها را تصویب کند.

فاطمی با بیان اینکه طرح ساماندهی تعطیلات به نظرخواهی و مشاوره 22 دستگاه عضو ستاد خدمات سفر گذاشته شده، اضافه نمود: تعطیلات اخیر بویژه در زمان آلودگی هوا بگونه ای بود که چون در آخرین لحظه اعلام میشد و برنامه ریزی نشده بود، کسی نمیتوانست از این ظرفیت به درستی استفاده کند، در حالی که با ساماندهی تعطیلات و پیش بینی افزایش تعطیلات برنامه ریزی شده میتوان سفر را مدیریت کرد. علاوه بر این میتوان با توجه به آلودگی هوا در فصل زمستان برای تعطیلات دائمی زمستانی برنامه ریزی کرد. ما در ستاد هماهنگی خدمات سفر روی تمام این موضوعات کار می کنیم و نظر همه دستگاه های ذی ربط را دریافت خواهیم کرد. البته که بیشتر دستگاه ها موافق ساماندهی تعطیلات هستند، اما تفاوت دیدگاه هایی وجود دارد که قرار شده است در در رأس به آن پرداخته گردد.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر اعلام کرد: ما معتقدیم با ساماندهی تعطیلات و بعلاوه تعطیلی روزهای پنجشنبه، سفرهای کوتاه مدت به جریان خواهد افتاد و سفر در کشور نیز مدیریت خواهد شد. به هر حال پیش زمینه برقراری سفرهای بین المللی، برقراری دوباره و توسعه سفرهای داخلی است.

منبع: همگردی

به "پیش بینی ترافیک سنگین سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی ترافیک سنگین سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید