همه چیز درباره فیلم V، H، S، 99

به گزارش وبلاگ آوا، فیلم وی/اچ/اس/99 (V/H/S/99) جدیدترین فیلم از مجموعه فیلم هایی آنتولوژی و ترسناکی به همین نام به شمار می رود که در سال 2022 میلادی روی پرده سینماها اکران می گردد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی این فیلم ترسناک تازه بپردازیم.

همه چیز درباره فیلم V، H، S، 99

مجموعه فیلم های وی/اچ/اس به وسیله برد میسکا (Brad Miska) خلق شده اند و متعلق به استودیو Bloody Disgusting هستند. هر فیلم از این فرنچایز به سبک فیلم های ویدیوی پیدا شده ساخته شده و در هر کدام از آن ها نیز چندین داستان کوتاه به تصویر کشیده می شوند. این فیلم ها اغلب اوقات بر موضوع یک موضوع هستند و در آن ها نیز از نوارهای وی اچ سی پیدا شده برای پیش بردن داستان استفاده می شود، داستانی که متشکل از چندین روایت کوتاه است و انواع وحشت ها همانند اهریمن ها، فرقه ها، بیگانه ها و حتی دانشمندهای دیوانه با پیچش های غیرمنتظره ها در آن ها وجود دارند.

جدیدترین فیلم این مجموعه نیز تحت عنوان وی/اچ/اس/99 ساخته شده و همانطور که از عنوان فیلم می توان متوجه شد، داستان این اثر در سال 1999 میلادی رخ می دهد و در آن به موضوعات مختلفی پرداخته می شود.

سازندگان فیلم V/H/S/99

همانطور که در بالا ذکر کردیم، فیلم وی/اچ/اس/99 از چندین روایت کوتاه تشکیل شده که هر کدام از آن ها را کارگردان و نویسنده متفاوتی ساخته است. فلایینگ لوتوس (Flying Lotus) علاوه بر اینکه موسیقی متن این فیلم ترسناک را خلق نموده، کارگردانی و نویسندگی بخشی از این فیلم را تحت عنوان Ozzys Dungeon را برعهده داشته است. او به همراه زوئی کوپر (Zoe Cooper) فیلم نامه این بخش از فیلم وی/اچ/اس/99 را قلم زده است.

جوزف و ونسا وینتر (Joseph and Vanessa Winter) نیز کارگردانی و نویسندگی بخش دیگری از فیلم وی/اچ/اس/99 تحت عنوان To Hell and Back را برعهده داشته اند. این زوج اخیرا فیلم پخش مرده (Deadstream) را ساخته بودند. تایلر مک اینتایر (Tyler McIntyre) نیز یکی دیگر از فیلم سازان فیلم وی/اچ/اس/99 محسوب می شود. او که بیشتر برای ساخت فیلم اسلشر و ترسناک دختران تراژدی (Tragedy Girls) شناخته می شود، بخش دیگری از این فیلم ترسناک تازه به عنوان The Gawkers را ساخته است.

بخشی تحت عنوان Suicide Bid از فیلم وی/اچ/اس/99 نیز به کارگردانی و نویسندگی یوهانس رابرتز (Johannes Roberts) است. او در سال 2021 میلادی فیلم رزیدنت ایول: به راکون سیتی خوش آمدید (Resident Evil: Welcome to Raccoon City) را برای سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته است.

مگی لوین (Maggie Levin) نیز نویسنده و کارگردان دیگری است که یکی دیگر از بخش های فیلم وی/اچ/اس/99 تحت عنوان Shredding را خلق نموده و اخیرا نیز در فیلم تلفن سیاه (The Black Phone) با بازی ایثن هاک (Ethan Hawke) کار نموده است.

داستان فیلم V/H/S/99

فیلم وی/اچ/اس/99 چشم اندازی بسیار ترسناک و جهنمی از سال 1999 میلادی را به تصویر می کشد که در آن، ویدیوهای خانگی آزاردهنده و با فناوری آنالوگ به کابوسی وحشتناک تبدیل می شوند. این فیلم روایت های کوتاه مختلفی را به نمایش در می آورد که از جمله آن ها می توان به جشنی خونین در سال نوی میلادی، رویایی از مراسمی از چهره های خرقه پوش و کابوس زنده به گور شدن اشاره نمود. علاوه بر این، این اثر سرشار از ارجاعات نوستالژی خواهد بود.

تاریخ اکران فیلم V/H/S/99

فیلم وی/اچ/اس/99 برای اولین بار در سپتامبر سال 2022 میلادی در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو روی پرده سینماها اکران شود و در این فستیوال مورد تحسین منتقدان نهاده شد. این فیلم در تاریخ 20 اکتبر سال 2022 میلادی (پنجشنبه 28 مهر 1401) روی سرویس آنلاین Shudder عرضه شده است.

دیگر فیلم های مجموعه V/H/S

فیلم V/H/S : اولین فیلم این فرنچایز در سال 2012 میلادی روی پرده سینماها اکران شد و داستان گروهی از خلافکارهای خرده پا را روایت می کرد که پیشنهاد یک غریبه را قبول می نمایند تا وارد خانه ای شوند و یک نوار وی اچ اس را سرقت نمایند. آن ها در داخل خانه علاوه بر یک جسد، چندین نوار را پیدا می نمایند و حالا نیز به تماشای این نوارها می نشینند تا بتوانند نوار مورد نظر خود را پیدا نمایند. این نوارها نیز هر کدام یکی از بخش های فیلم را تشکیل می دهند.

فیلم V/H/S/2 : دومین فیلم این فرنچایز، داستان بازرسی خصوصی را دنبال می نماید که در حال تحقیق در خصوص ناپدید شدن یک دانشجو است. او در خوابگاه این دانشجو چندین نوار پیدا می نماید و تصمیم می گیرد تا به تماشای آن ها بنشیند تا بتواند سرنخ ها را پیدا کند.

فیلم V/H/S/Viral : این فیلم بر موضوع یک ویدیوساز آماتور و نامزدش است و در این اثر، تصاویر و ویدیوهای عجیبی به موبایل افراد فرستاده می شود که باعث دیوانه و خشن شدن آن ها می شود.

فیلم V/H/S/94 : این فیلم داستان تیم ضربتی را دنبال می نماید که به محل اجتماع یک فرقه یورش می برند و در آنجا نیز تعداد بسیار زیادی از پیروان این فرقه را به صورت مرده پیدا می نمایند. در همین حین نیز در تلویزیون های متعدد این ساختمان، ویدیوهایی عجیب و غریب پخش می شود.

فیلم SiREN : این اثر نسخه ای فرعی به شمار می رود که بر اساس داستان کوتاه Amateur Night از فیلم اول این فرنچایز ساخته شده و داستان اهریمنی مجذوب کننده به نام لیلی را روایت می نماید که مردان جوان را اغوا و از آن ها تغذیه می نماید.

منبع: فوت و فن / collider.com

به "همه چیز درباره فیلم V، H، S، 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره فیلم V، H، S، 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید