مغولستان، جواهری پنهان در دل آسیای شرقی

به گزارش وبلاگ آوا، مغولستان کشوری پهناور است که به علت داشتن جاذبه های طبیعی و منظره ها فوق العاده بسیار مورد علاقه گردشگر ها است. این کشور علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی تاریخی طولانی دارد و از این منظر در منطقه حائز اهمیت است. در حال حاضر رشد فزاینده ای در تعداد گردشگر های این منطقه در حال اتفاق افتادن است و هر سال تعداد بیشتری گردشگر از مغولستان و زیبایی های آن بازدید می نمایند. در این مقاله می خواهیم شما را با گوشه بسیار کوچکی از این جواهر آسیایی آشنا کنیم، شاید برای سفر به این منطقه تمایل پیدا کنید. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

مغولستان، جواهری پنهان در دل آسیای شرقی

صحرای گُبی، مغولستان

یکی از مشهورترین بیابان های جهان گُبی است. در این منطقه شن های روان خاصی وجود دارند که به آن ظاهری عجیب و غریب می دهند. این صحرا زیستگاه گونه ای خاص از شتر و خرس است که در هیچ نقطه دیگری از جهان یافت نمی گردد. در این صحرا دره ای به نام دره عقاب وجود دارد که به یک تنگه بسیار باریک ختم می گردد و یک مکان حفاظت شده برای حراست از گونه های جانوری بیابان به شمار میرود. بایانزاگ مکانی است که میلیون ها سال پیش دریا بوده است و در آن یافته های زیادی از دوران پالئوزیک کشف شده است. اولین اسکلت کامل از یک دایناسور در این منطقه کشف شده است و این نشان از تاریخ طولانی این صحرا دارد.

دریاچه خووسگُل

این دریاچه به مروارید آبی مغولستان مشهور است. اطراف این مروارید آبی پهنه ای سبز از جنگل های انبوه واقع شده اند که زیبایی آن را دوچندان می نماید.این دریاچه حدود 3 میلیون سال پیش براساس حرکات تکتونیک زمین ایجاد شده است و بیش از 100 رودخانه به آن منتهی می شوند. از این منظر خووسگُل یک جاذبه طبیعی منحصربفرد در منطقه شرق آسیا به شمار میرود.

پارک ملی تِرِلج

این منطقه بزرگ ترین مکان حفاظت شده در مغولستان به شمار میرود و حدود 80 کیلومتر با مرکز این کشور یعنی اولان باطور فاصله دارد. گشت و گذار در طبیعت و ورزش های هیجانی از فعالیت های توریستی منطقه به شمار میرود.

آلتای 5

مرتفع ترین نقاط کشور مغولستان که در حقیقت 5 قله هستند به آلتای 5 معروفیت دارند. در این منطقه یخچالی طبیعی به وسعت 23 کیلومتر مربع، چندین دریاچه و یک آبشار بزرگ و خیره کننده وجود دارد.

دره اُرخون

این منطقه در لیست میراث طبیعی یونسکو ثبت شده است. دستنوشته های زیادی در خصوص این دره از قرن 8 میلادی در مکتوبات کشور مغولستان وجود دارد. مرکز باستانی سرزمین مغولستان در این دره است. بعلاوه این مکان دارای معابد و نیایشگاه های قدیمی و تاریخی زیادی است. اگر به طبیعت علاقه زیادی دارید می توانید از 8 دریاچه این منطقه و آبشار منحصربفرد آن تماشا کنید.

پارک ملی خوستای

به علت وجود جمعیت های زیادی از درخت توس این منطقه ظاهری استپی دارد. گونه های جانوری این منطقه عبارت از آهو، آهوی سرخ و غزال هستند. در این پارک ملی بعلاوه یادبودهای انسانی زیادی به همراه خرابه های معابد باستانی وجود دارد که ارزش بازدید و گردش دارند.

شهر اولان باطور

این شهر تلفیقی از سنت های باستانی و مدرنیته را در آغوش خود جا داده است. خرابه های باارزش و باستانی در کنار آسمان خراش های شیشه ای در عین این که تضاد زیادی را ایجاد کردند به شهر زیبایی بسیاری بخشیده اند. در این شهر علاوه بر مراکز خرید مدرن، بازار سنتی نارانتول وجود دارد. در این بازار می توانید صنایع دستی و سوغاتی های مغولستان را برای عزیزان خود تهیه نمایید.

در این مقاله تنها به گوشه ای از زیبایی های این جواهر شرقی پرداختیم. برای بیشتر تماشا و شناختن باید به دل این اعجاب و شگفتی سفر کنید تا آن چه که ما برای شما بازگو کردیم را بهتر درک کنید.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "مغولستان، جواهری پنهان در دل آسیای شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغولستان، جواهری پنهان در دل آسیای شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید