مقایسه فولکس گل با پژو 206 و تیبا

به گزارش وبلاگ آوا، فولکس گل از همان ابتدای ورود به کشور ما مورد استقبال خانواده ها و حتی نسل جوان علاقه مند به خودروهای کامپکت نهاده شد. کیفیت سواری خوب این خودرو در کنار ظاهر زیبا و کلاسیک آن از دلایل اقبال به گل در کشور ما بود.

مقایسه فولکس گل با پژو 206 و تیبا

در آن موقع خودروهایی که می توانستند در رقابت با فولکس گل قرار بگیرند بیش تر فراوریات شرکت های ایران خودرو و سایپا بودند. به علت پایین بودن کیفیت این خودروها و بی اعتمادی مردم به فراوریات داخلی، استقبال از خودروهای مقرون به صرفه قیمت خارجی بسیار زیاد بود.

در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه فولکس گل با رقبای داخلی اش مانند پژو 206 و تیبا بپردازیم و نگاهی به مزایا و معایب هر کدام بیاندازیم.

مقایسه فولکس گل با پژو 206

پژو 206 یکی از محصولات بسیار پرطرف دار شرکت ایران خودرو است که در طول سال ها با تیپ های مختلف همیشه فروش بسیار بالایی داشته است. طراحی ظاهری این خودرو زیبا و جوان پسند است.

فرم کشیده چراغ های جلو و عقب زیبایی این خودرو را دوچندان نموده است. بر روی بدنه پژو 206 هم مانند فولکس گل اثری از خطوط حجم دهنده و مدرن وجود ندارد، اما درعین سادگی می توان طراحی پژو 206 را بسیار پیروز تر از فولکس گل دانست.

با مقایسه فولکس گل با پژو 206 درمی یابیم که در قسمت کابین، طراحی و جنس متریال به کاررفته در پژو 206 بسیار بهتر از فولکس گل است. قسمت جلوداشبورد پژو 206 هم حالتی ساده و کلاسیک دارد، اما دادن خطوط منحنی به بخش های مختلف داشبورد از قبیل دریچه های هوا، ساعت و تایمر، فرم دنده خودرو و حالت فرمان، جذابیت پژو 206 را در برابر فولکس گل بیش تر نموده است. جنس متریال جایگاه های پژو 206 فرق دارد. در برخی از تیپ ها روکش جایگاه ها پارچه ای و در برخی دیگر چرمی است.

پژو 206 هم مانند فولکس گل، آپشن های رفاهی زیادی ندارد. بالابر شیشه برقی، قفل مرکزی، سیستم صوتی با قابلیت پخش USB، CD و DVD، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز و پایداری ABS و EBD و سیستم ضد سرقت را می توان از آپشن های پژو 206 دانست.

پژو 206 تیپ 5 مجهز به موتوری 4 سیلندری با حجم 1578 سی سی و توان فراوری قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. در سمت مقابل فولکس گل با موتوری 4 سیلندری با حجم 1800 سی سی توان فراوری قدرت 100 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و گشتاور 152 در 3000 دور در دقیقه را دارد. پژو 206 را می توان خودرویی پرشتاب با رانندگی لذت بخش دانست.

با مقایسه فولکس گل با پژو 206 می توان گفت که با توجه به پایین تر بودن قیمت قطعات و وجود نمایندگی و ارائه خدمات پس از فروش، می توان 206 را گزینه بهتری نسبت فولکس گل دانست.

مقایسه فولکس گل با تیبا

حال به سراغ مقایسه فولکس گل با تیبا می رویم. تیبا یکی از محصولات شرکت سایپاست که بر روی پلتفرمی متفاوت از پراید ساخته شده است. از نظر طراحی ظاهری، تیبا توانسته تا حدودی با کلیشه های پیشین محصولات سایپا متفاوت باشد، اما باز هم طراحی ای بسیار ساده و معمولی دارد. طراحی داخلی این خودرو هم بسیار ساده و ابتدایی است.

با مقایسه فولکس گل با تیبا می توان دریافت که جنس متریال به کاررفته در کابین داخلی تیبا خیلی مرغوب نیست. جنس داشبورد و سایر قسمت ها پلاستیک و روکش جایگاه ها پارچه ای است. تیبا را نمی توان خودرویی با کیفیت دانست، اما با توجه به قیمت مشابه با فولکس گل و با توجه به بالا بودن هزینه نگهداری گل، شاید بتوان تیبا را به عنوان خودرویی صفرکیلومتر و کم مصرف و با هزینه پایین انتخاب بهتری دانست.

تیبا دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، فرمان هیدرولیک، قفل مرکزی، شیشه بالابرهای برقی، ریموت کنترل، چراغ های مه شکن و تعدادی آپشن ساده است.

موتور این خودرو 4 سیلندر و با حجم 1503 سی سی است که توان فراوری قدرت 87 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه و گشتاور 128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری و قیمت پایین تیبا را می توان ازجمله نکات مثبت آن دانست.

امیدواریم که این مقایسه فولکس گل با پژو 206 و تیبا توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد و فرآیند خرید خودرو را برایتان آسان کند.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه فولکس گل با پژو 206 و تیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه فولکس گل با پژو 206 و تیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید