راهنمای خرید ورق گالوانیزه

به گزارش وبلاگ آوا، قیمت ورق گالوانیزه به صورت رول بر اساس استاندارد کلی آن معین می گردد. معمولاً عرض های استاندارد برای رول ها شامل 100 الی 125 سانتی متر هستند. یک سری رول های ورق جنس گالوانیزه وجود دارد که وزنی به میزان 7.5 تن دارند که معمولاً طبق نظر مشتری برش داده می گردد.

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

شما برای خرید ورق گالوانیزه به چه مواردی دقت می کنید؟ آیا انواع ورق گالوانیزه برای همه کاربری ها مناسب هستند؟ موضوع از این قرار است که در خرید ورق گالوانیزه می بایست ضخامت، ابعاد، نوع کاربری و شرایط پروژه آنالیز گردد.

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

یکی از مهمترین نکاتی که باید در خرید ورق گالوانیزه به آن دقت داشته باشید موارد مصرف است. حال یعنی چه؟ دقت کنی که اگر قرار باشد از این محصول برای ساخت یک مخزن آب استفاده گردد، از آنجایی که مخزن آب به طور پیوسته با آب در تماس است باید به میزان ضخامت و پوشش ورق گالوانیزه دقت زیادی صورت بگیرد.

این در حالی است که به طور کلی ورق گالوانیزه که قرار است برای موقعیت دکوراسیون یا سقف ها در نظر گرفته شده است بیشتر مربوط به ظاهر آن است.

در سطح ورق های فولادی پوششی استفاده می گردد که به آن Coating گفته می گردد. این پوشش بر حسب متر مربع ارزیابی می گردد.

به طور کلی برندهای مختلفی هر یک شامل پوشش های مخصوص به خود هستند. بعضی از ورق های گالوانیزه نیز وجود دارد که شامل پوشش های 180 الی 275 گرم بر متر مربع هستند.

ورق گالوانیزه از نظر سطح ظاهری

در خرید ورق گالوانیزه یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت گردد. وجود ناخالصی در میزان روی مصرف شده است. در واقع سرعت فرآیند سرد کردن ورق ها پس از گالوانیزه بسیار مهم است.

ورق گالوانیزه از نظر ظاهری شامل سه دسته کلی می گردد. دسته اول مشهور به گل درشت است در واقع اگر به ورق گالوانیزه کاشان و هفت الماس دقت کنید اغلب در این گروه قرار دارند.

دسته دوم به صورت گل ریز یا بدون گل است که مربوط به ورق های تاراز و ورق خودرو می گردد که اغلب بدون گل هستند.

پارامترهای مربوط قیمت ورق گالوانیزه

یکی از موارد بسیار مهم در مورد قیمت ورق گالوانیزه باید ارزیابی گردد، ابعاد و وزن ورق ها است. دقت کنید که معمولاً ورق های جنس گالوانیزه از ضخامت های 0.18 الی 6 میلی متر فراوری و تهیه می شوند.

به طور کلی در فرایند فراوری نورد سرد به نسبت نوردهای گرم ضخامت بالاتری دارند. البته که بازه های ضخامتی بر اساس میزان درخواست کاربر و طبق شرایط و قوانین کارخانه ای معین می گردد و قیمت ورق گالوانیزه 0.3 میلیمتر الی 2.5 میلیمتر با هم فرق دارد.

قیمت ورق گالوانیزه به صورت رول بر اساس استاندارد کلی آن معین می گردد. معمولاً عرض های استاندارد برای رول ها شامل 100 الی 125 سانتی متر هستند.

یک سری رول های ورق جنس گالوانیزه وجود دارد که وزنی به میزان 7.5 تن دارند که معمولاً طبق نظر مشتری برش داده می گردد.

در ارزیابی قیمت این محصولات عوامل دیگر اعم از موجودی بازار، میزن تقاضا، نوع فراوری و همینطور برندی که انتخاب می گردد اهمیت زیادی خواهد داشت.

اطلاعات تکمیلی در راستای خرید ورق گالوانیزه

در صورتی که قصد خرید ورق گالوانیزه برای پوشش سقف ها دارید می توانید ورق گالوانیزه رنگی را انتخاب کنید. ضخامت این مدل ها معمولاً 0.5 میلی متر ارزیابی می گردد.

در صورتی که قصد دارید از این ورق ها برای فراوری کانال کولر بهره ببرید. ابعاد و استفاده معمول بهتر است از سایز 0.4 میلی متر باشد و برای کانال ها بهتر است که طول بیشتر ارزیابی گردد. همینطور کانال های صنعتی که شامل ضخامت های بالاتر هستند نیز موارد 1.25 میلیمتر کاربرد دارند.

وزنی که برای رول های فراوریی در نظر گرفته می گردد اغلب بین 6 الی 8 تن ارزیابی شده است. بعضی از رول ها وزن بیش از 18 تن را نیز شامل می گردد و البته که شاید کمتر از 4 تن در این راستا دیده گردد.

موضوع دیگر در مورد آنالیز متراژ هر رول ورق گالوانیزه یا روغنی است که احتیاج به آنالیز دارد. به طور کلی بر اساس وزن رول های فراوریی، میزان متراژی که در نظر گرفته می گردد با هم فرق دارد.

در صورتی که قصد دارید از ورق های فرم سینوسی کرکره استفاده نمایید، فرمینگ ورق ها سبب کاهش عرض مفید ورق به نسبت ورق های صاف می گردد. اما در قالب های استاندارد مقدار 85 و 105 سانتی متر برای ورق های ورودی استفاده می شوند.

استفاده از ورق های فرم ذوزنقه نیز بر اساس عرض ورق ورودی بین 100 الی 125 سانتی متر ارزیابی می گردد که در نهایت مقدار 78 و 98 سانتی متر خروجی کار خواهد بود.

کاربردهای ورق گالوانیزه

مقاومت بالای ورق گالوانیزه یکی از دلایل بسیار مهم در استفاده از آن در بسیاری از صنایع است. مثلاً از این محصول در صنعت برق برای تابلو و پنل های برق استفاده می گردد و یا سینی های انواع کابل به واسطه ورق های گالوانیزه ساخته می گردد.

در مصاف خانگی نیز این محصول برای قطعات لوازم خانگی و همینطور میزان کاربرد در آشپزخانه استفاده می گردد.

کاربردهای کشاورزی که برای ورق جنس گالوانیزه دیده می گردد شامل مخازن آب و ذخایر انرژی هستند. از سوی دیگر در ساختمان سازی ها برای کانال های هوا و انواع دودکش ها از این ورق ها استفاده می گردد و در مجاری آب و لوله ها و سایر اتصالات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

قطعات پیش ساخته برای ورق جنس گالوانیزه شامل اجزای مختلف سالن ها و همینطور سوله ها هستند. بدنه و سقف سوله ها به واسطه ورق گالوانیزه مورد پوشش قرار می گیرد.

ورق گالوانیزه در مدل های آهنی و فولادی عرضه می گردد. در مدل های آهن از پایه ورق آهن استفاده می گردد که توسط فلز روی پوشیده شده است.

در سبک های فولادی نیز از پایه روق فولاد استفاده شده است و طبق عملیات coating با عنصر روی انجام می گیرد.

به طور کلی فولاد خام با 5 درصد عنصر کربن ترکیب شده است و یک سری افزودنی های دیگر را نیز شامل می گردد.

به هر صورت این ورق ها دارای مقاومت مختلفی هستند و در خرید ورق گالوانیزه باید به همه موارد دقت گردد در غیر این صورت مشکل ساز خواهد شد. یک موضوع دیگر اینکه این محصولات از نظر ظاهری نیز با هم فرق دارند.

منبع: جام جم آنلاین

به "راهنمای خرید ورق گالوانیزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید ورق گالوانیزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید