خودداری از سفرهای غیرضروری آخر هفته

به گزارش وبلاگ آوا، معاون سازمان راهداری از مسافران خواسته است از انجام سفرهای غیرضروری در روزهای آخر هفته جاری در محورهای نزدیک به دو رشته کوه زاگرس و البرز خودداری نمایند.

خودداری از سفرهای غیرضروری آخر هفته

سازمان راهداری کل کشور اعلام نموده با کوشش های اجرا شده دو محور هراز و کندوان بار دیگر باز شده اند و کوشش برای بازگشایی کامل محورهایی که در ساعات گذشته مسدود شده بودند ادامه دارد.

پس از بارش های سنگین برف و باران در طول ساعات گذشته در محورهای مختلف کشور بعضی از محورها به دلیل شرایط جوی مسدود اعلام شده اند.

وزارت راه و شهرسازی محورهای شمشک به دیزین، رامیان به شاهرود، پونل به خلخال، سروآباد به پاوه، گنج نامه به تویسرکان، سیسخت به پادنا، نیک شهر به زرآباد، ایرانشهر به دامن، ساری به کیاسر و محور فرعی رودبار به قلعه گنج را به دلیل شرایط خاص جوی تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام نموده است.

هر چند دو محور کندوان و هراز نیز به دلیل مسائل جوی شب گذشته مسدود اعلام شده اند، اما با اعلام سازمان راهداری بار دیگر تردد در آن ها از سر گرفته شده است.

حسن نیا، معاون این سازمان اعلام نموده محور هراز روز گذشته به دلیل سقوط بهمن مسدود اعلام شد تا سلامت مسافران تامین گردد. محور کندوان نیز که دلیل عمده مسدود شدن آن نگهداری تونل امیرکبیر به منظور کاهش خطرات سقوط بهمن بود، بار دیگر باز شده است.

طبق اعلام وی دلیل انسداد بعضی محورها در 22 استان کشور تشخیص کاهش دید افقی و احتمال سقوط بهمن بوده که با پیگیری های اجرا شده از سوی راهداران بخش قابل توجهی از آن ها بار دیگر امکان تردد را پیدا نموده اند.

حسن نیا از امتداد بارش برف در محورهای سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس سخن گفته و اعلام نموده تردد در این محورها باید همراه با رعایت نکات ایمنی و تجهیز خودروها به امکان زنجیر چرخ در مواقع خاص باشد.

معاون سازمان راهداری بعلاوه از پیش بینی ها برای بارش برف در دامنه زاگرس و البرز سخن گفته و از مسافران خواسته است از انجام سفرهای غیرضروری در روزهای آخر هفته جاری در محورهای نزدیک به این دو رشته کوه خودداری نمایند.

سازمان راهداری اعلام نموده که مسافران بتوانند آخرین شرایط شرایط راه ها را با تماس شماره 141 ارزیابی نمایند و پس از اطمینان از شرایط ایمن و باز بودن جهت نسبت به برنامه ریزی برای سفر اقدام نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "خودداری از سفرهای غیرضروری آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری از سفرهای غیرضروری آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید