تدابیر ویژه قطر برای جابه جایی هواداران فوتبال در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ، از تاکسی کریم تا کارت حیا

به گزارش وبلاگ آوا، برگزارکنندگان جام جهانی 2022 ، اطلاعات مهمی را درباره نکات کلیدی از شرایط حمل و نقل در دوحه در طول برگزاری مسابقات این جام برای ساکنان این کشور و گردشگران خارجی منتشر نموده اند.

تدابیر ویژه قطر برای جابه جایی هواداران فوتبال در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ، از تاکسی کریم تا کارت حیا

وبلاگ آوا - آرش نهاوندی: این اطلاعات طی یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه با حضور نمایندگانی از کمیته عالی تحویل و میراث، وزارت کشور، وزارت حمل و نقل، راه آهن قطر و سازمان مواصلات و فواید عمومی اعلام شد.

در این مطلب به مهمترین اطلاعات درباره شرایط حمل و نقل شهر دوحه در طول برگزاری مسابقات جام جهانی به نقل از سایت ویژه جام جهانی قطر 2022 می پردازیم. مسابقات جام جهانی قطر از 20 نوامبر تا 18 دسامبر (29 آبان تا 27 آذر) برگزار خواهد شد.

ورود به وسیله فرودگاه های بین المللی حمد و بین المللی دوحه

طرفداران فوتبال هنگام ورود به قطر طیف وسیعی از گزینه های حمل و نقل را پیش روی خود خواهند داشت. از جمله اتوبوس های شاتل، متروی شهر دوحه، تاکسی و خدمات سواری نظیر اوبر و کریم. خدمات حمل و نقل کریم و اوبر از 4 ساعت قبل از برگزاری هر مسابقه تا 1 ساعت و 30 دقیقه پس از خاتمه هر مسابقات آماده جابه جایی مسافران ویژه جام جهانی در سراسر دوحه خواهند بود. اتوبوس های شاتل نیز از مبدا هر دو فرودگاه بین المللی دوحه فعالیت خواهند کرد و طرفداران فوتبال و گردشگران را به محل اقامت خود و بعلاوه برای ملاقات از جاذبه های گردشگری در مرکز شهر دوحه انتقال خواهند داد.

با کارت حیا در دوحه رایگان سفر کنید

در طول برگزاری مسابقات جام جهانی 2022، مقامات شهری دوحه جهت حمل و نقل مناسب تر گردشگران و طرفداران فوتبال نکاتی را پیشنهاد نموده اند:

ساکنان محلی بهتر است از وسایل حمل و نقل خصوصی برای رسیدن به محل برگزاری مسابقات استفاده نمایند. ساکنان کشور قطر بعلاوه ترغیب خواهند شد در صورت امکان با خودروی شخصی خود رانندگی نمایند. اگر به سمت استادیوم رانندگی می نمایند، پیشتر با استفاده از نرم افزارهای ترافیکی از بسته شدن جاده ها و راه بندان ها و تغییرات ترافیکی در اطراف استادیوم های محل برگزاری محل مسابقه مطلع می شوند.

مشوق هایی جهت استفاده بازدیدنمایندگان از متروی دوحه و خدمات اتوبوس عمومی ارائه خواهد شد. در طول برگزاری مسابقات، خدمات حمل و نقل با استفاده از اتوبوس از پنج نقطه در اطراف دوحه و مکان های اقامتی کلیدی به استادیوم ها اجرا خواهد شد. دارندگان کارت حیا (Hayya Card) از تاریخ 10 آبان تا 23 آذر می توانند از وسایل نقلیه عمومی به طور نامحدود و رایگان استفاده نمایند.

برای تردد در مرکز دوحه از اتوبوس های شاتل و مترو بهره ببرید

از اول نوامبر، خیابان کورنیچه تبدیل به پیاده راه می گردد، این منطقه برای میزبانی از فعالیت های مختلف فرهنگی و سرگرم نماینده برای طرفداران در طول مسابقات انتخاب شده است. به طرفداران تیم های فوتبال توصیه شده از وسایل حمل و نقل عمومی برای بازدید از جشنواره فعالیت در کرونیچه یا جشنواره طرفداران فیفا که در پارک البیده برگزار می گردد، استفاده نمایند.

اتوبوس های شاتل برای انتقال طرفداران بین منطقه های که برای تفریح گردشگران راه اندازی شده، در نظر گرفته شده اند. سرویس های اتوبوس رایگان شاتل در حال حاضر بین ایستگاه مترو سوق واقف و پارک البیده فعال هستند و طرفداران را به مکان های مختلف در سراسر جاده های کمربندی بی و سی منتقل می نمایند. زمانبندی ساعات حرکت اتوبوس های شاتل را می توانید در سایت مواصلات (Mowasalat website) پیگیری کنید.

طرح مدیریت پلاک خودروها در مرکز دوحه

سیستم مدیریت پلاک خودرو از اول نوامبر در مرکز دوحه اجرا خواهد شد. منطقه مدیریت پلاک خودرو از خیابان الخفجی در شمال تا جاده کمربندی سی از غرب و جنوب و خیابان کورنیچه از شرق را پوشش می دهد. این طرح که هر آدینه از ساعت 15 تا 22 تا روز 28 اکتبر به صورت آزمایشی در محدوده مشخص شده در حال اجراست. بر اساس این طرح، وسایل نقلیه با پلاک حمل و نقل عمومی، پلاک حمل و نقل اورژانسی و پلاک حمل و نقل خصوصی مشکی از مرکز دوحه به مسیرهای مشخص شده منحرف می شوند. در طول زمان برگزاری مسابقات جام جهانی، این طرح به صورت روزانه اجرا خواهد شد.

افرادی که تنها دارای یک وسیله نقلیه و بعلاوه وسایل نقلیه عمومی و اورژانس هستند از این طرح مستثنی هستند. مقامات شهری برای خودروهایی که بدون رعایت معیارهای طرح مدیریت پلاک خودروها در مرکز دوحه تردد نمایند، جریمه صادر خواهند کرد.

کمربندی A؛ مسیری ویژه برای تردد اتوبوس و تاکسی

این بزرگراه کمربندی اکنون دارای خط اختصاصی اتوبوس و تاکسی است. رانندگانی که مجاز به تردد از خط اتوبوس و تاکسی نباشند جریمه خواهند شد. این لاین فقط تا زمان برگزاری مسابقات از ساعت 2 تا 8 صبح برای تمامی راننده ها باز خواهد بود. این خط به طور انحصاری به وسیله اتوبوس ها و تاکسی ها به صورت 24 ساعته در طول زمان برگزاری مسابقات جام جهانی استفاده خواهد شد.

انحراف ترافیکی در اطراف استادیوم های جام جهانی

برای سازماندهی ورود و خروج وسایل نقلیه، تردد در اطراف استادیوم های مهم محل برگزاری جام جهانی نظیر الثومه، بین المللی خلیفه، لوسیل و الجنوب محدود می گردد. ساکنان منطقه ها اطراف این استادیوم ها نیز ترغیب به استفاده از مسیرهای جایگزین خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تدابیر ویژه قطر برای جابه جایی هواداران فوتبال در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ، از تاکسی کریم تا کارت حیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر ویژه قطر برای جابه جایی هواداران فوتبال در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ، از تاکسی کریم تا کارت حیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید