با این گیاهان خون دماغ را کنترل کنید

به گزارش وبلاگ آوا، تهران (پانا) - خون دماغ ممکن است دلیل های ساده داشته باشد. بیشتر اوقات وقتی خود و دیگران به مدت زیادی در معرض تابش خورشید قرار می گیریم دچار خون دماغ می شویم، البته ناگفته نماند که دلیل خون دماغ شدن می توانند نشانه بیماری های دیگری نیز باشد.

با این گیاهان خون دماغ را کنترل کنید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، خون دماغ ممکن است دلیل های ساده داشته باشد. بیشتر اوقات خود و دیگران وقتی به مدت زیادی در معرض تابش خورشید قرار میگیریم دچار خون دماغ می شویم، البته ناگفته نماند که دلیل خون دماغ شدن می توانند نشانه بیماری های دیگری نیز باشد.

دکتر نسیم زرین پنجه عضو هیأت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در این باره گفت: ایجاد خراش در مخاط بینی و ناخن زدن به قسمت قدامی تیغه میانی بینی و محل تجمع مویرگ ها ممکن است باعث خون دماغ شدن شما گردد. بعلاوه بیماری های عفونی مانند تیفوئید، سرخک، سرطان خون و ... باعث خون دماغ شدن می گردد.

عضو هیأت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی تأکید کرد: اگر مکرر خون دماغ می شوید حتما به پزشک مراجعه کنید.

این عضو هیأت علمی گفت: گیاهان اگیر ترکی و سرو کوهی با دارا بودن خواص ضد خونریزی و تنگ کننده مجاری عروق خونی سطحی در برطرف حالات ساده خون دماغ اثر درمانی خوبی دارند.

وی با اشاره به این که مصرف دم نموده ریزوم اگیر ترکی با نام علمی Acorus calmus L در برطرف خون دماغ و بعلاوه خون ریزی های رحمی مؤثر است اعلام کرد: می توانید روزی 3 فنجان از دمنموده این گیاه میل کنید. بعلاوه از این گیاه در دست نوشته های قدیم مصر به عنوان دارو نیز یاد شده است.

دکتر نسیم زرین پنجه اعلام کرد: بعلاوه می توانید از جوشانده سرو کوهی با نام علمی Cupressus Sempervirens L که تنگ کننده مجاری عروق و مؤثر در خونریزی هاست به صورت یک فنجان قبل از غذا بهره ببرید.

وی اضافه کرد: از میوه سرو کوهی برای برطرف خون دماغ شدنتان یاری بگیرید بدین صورت که 30 گرم از میوه سرو کوهی را در یک لیتر آب بجوشانید و سپس بهره ببرید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "با این گیاهان خون دماغ را کنترل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این گیاهان خون دماغ را کنترل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید