اصلاح الگوی فرهنگی رابطه انسان و محیط زیست با تکیه بر مردمشناسی

به گزارش وبلاگ آوا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، بهمن رحیمی روز 19 آذرماه در نشست مردم شناسی، دانش بومی و محیط زیست از سلسله نشست های هفته پژوهش این پژوهشکده به دبیری محمد مکاری مدیر گروه مردم شناسی زیست محیطی، آلودگی و آسیب های زیست محیطی حوضه رودخانه چالوس را بر اساس مطالعه میدانی خود به بحث گذاشت و مطرح کرد: عامل انسانی بیشترین تخریب را در این منطقه داشته که نمونه آن انباشت زباله های راه سازی در حاشیه رودخانه چالوس است.

اصلاح الگوی فرهنگی رابطه انسان و محیط زیست با تکیه بر مردمشناسی

اعظم موسوی کارشناس پژوهشکده مردم شناسی نیز در مورد طرح موظفی اش در سال 1398 با عنوان مردم شناسی خوراک در شهر کرمان و سیرجان و بارگذاری آن در اطلس مردم شناسی سخن گفت.

او سپس به اطلاعات به دست آمده در مورد فرهنگ خوراک، آداب غذا خوردن، روش های پخت، خوراک های آیینی، خوراک های درمانی، روش های نگهداری خوراک و میوه ها و... پرداخت.

خدیجه امامی کارشناس پژوهشکده مردم شناسی نیز به آنالیز طرح مردم شناسی غار نمکدان قشم به عنوان اثری جهانی پرداخت و اعلام کرد: این عنصر از صندلی ویژه ای برخوردار است زیرا قشم مکانی برای مطالعه پیوند میان انسان و طبیعت به شمار می آید و کاربرد درمانی و موضوع گردشگری نیز مورد مطالعه قرار گرفته است.

هما حاج علی محمدی کارشناس پژوهشکده مردم شناسی نیز به بازشناسی دانش بومی و پزشکی مردمی در حوزه زیست محیطی جنگل حرا در جزیره قشم پرداخت و گفت: واگذاری و نگهداری جنگل ها اگر به دست خود مردم باشد بهتر در حفظ و نگهداری آن خواهند کوشید، چرا که نسل به نسل همان طور که زندگی مردم حفظ شده، جنگل حرا نیز حفظ شده است.

منبع: گردشبان

به "اصلاح الگوی فرهنگی رابطه انسان و محیط زیست با تکیه بر مردمشناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح الگوی فرهنگی رابطه انسان و محیط زیست با تکیه بر مردمشناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید