اختصاص 520 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های گردشگری اردبیل

به گزارش وبلاگ آوا، استاندار اردبیل گفت: در سفر زمستان گذشته رییس جمهوری به استان اردبیل 520 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های گردشگری استان اختصاص یافته بود که توزیع آن برای اجرای پروژه های عمرانی آغاز شده است.

اختصاص 520 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های گردشگری اردبیل

ایرنا: اکبر بهنامجو در جلسه توسعه زیرساخت های گردشگری و جاده دسترسی این مناطق اضافه کرد: پروژه های کمربند طلایی سبلان، پیست آلوارس، پیست اوجور، ازناو و اندبیل خلخال، پیرازمیان، ماسوله ماجولان و ژئو پارک کوثر از جمله مکان ها و پروژه های گردشگری استان اردبیل می باشد که نیازمند ایجاد زیرساخت بوده و اعتبار لازم برای آن ها اختصاص می یابد.

وی از کوشش و هماهنگی دستگاه های مربوطه با استفاده از اعتبارات مصوب ویژه زیرساخت ها و جاده های دسترسی به مناطق گردشگری از تسریع در اجرا و تامین این زیرساخت ها اطلاع داد.

بهنامجو بیان نمود: زیرساخت های لازم برای مناطق مختلف گردشگری در استان از شمال تا جنوب شناسایی شده و برنامه ریزی های لازم برای اجرای زیرساخت ها انجام می گردد.

وی اضافه کرد: توسعه و بهبود زیرساخت های گردشگری از اولویت های توسعه گردشگری است.

اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.

پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.

مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد آدینه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.

همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.

دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ،

منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.

منبع: توریسم آنلاین

به "اختصاص 520 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های گردشگری اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 520 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های گردشگری اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید