آبشار آبگرم نادری؛ جاذبه شگفت انگیز مشهد

به گزارش وبلاگ آوا، در ایران سراسر شگفتی ما، در جهتهای کوهستانی و بکر، چشمه های مختلفی وجود دارد که آبی گرم و خروشنده از آن ها می جوشد و پس از سرازیر شدن از حوضچه ها، بر روی زمین جاری می شوند و حتی بسته به جهت حرکتشان، تبدیل به آبشار شده و به شکلی باورنکردنی، دوش آبگرم را شکل می دهند؛ چه چیزی لذت بخش تر از دوش آبگرم طبیعی در خنکای پاییز.

آبشار آبگرم نادری؛ جاذبه شگفت انگیز مشهد

آبشار آبگرم نادری یکی از این آبشارهای شگفت انگیز در کلات نادری از شهر مشهد است. آبشار آبگرم کلات نادری، آبی نه چندان جوشان دارد اما درجه گرمای آب به میزانی هست که بتوان در سرمای پاییز آبتنی گرمی در حوضچه آن تجربه کرد و حتی زیر آبشار آن، دوش آب گرم گرفت.

تصور کنید در هوای ابری پاییزی، راستای کوهستانی را قدم می زنید، به چشمه آب گرمی می رسید، در حوضچه هایش آبتنی می کنید و زیر آبشار گرمش دوش می گیرید! قطعاً تجربه ای منحصر به فرد در کلات نادری برای شما به دست خواهد آمد.

فضای اطراف آبشار آبگرم، زمین های مسطحی است که برای کمپینگ و برپایی چادر مناسب بوده و شبی خاطره انگیز در ذهنتان رقم می زند. اما برای داشتن شبی آرام تر و گرم تر می توان در خانه های روستای آبگرم هم سکونت گرفت.

روستای آبگرم در 80 کیلومتری شمال شرقی مشهد، در راستا جاده مشهد به کلات قرار گرفته است. راستا فرعی روستای آبگرم کوتاه و چیزی درحدود 5 کیلومتر است. با اتوبوس های روستای آبگرم می توان از مشهد مستقیم به این روستای زیبا رسید.

راستای که از روستای آبگرم تا آبشار آبگرم در پیش رو داریم، راستای کوهستانی و هیجان انگیز است که با پیاده روی سبک همراه خواهد بود. دوچرخه سواران کوهستان هم از این راستا دل چسب برای ورزش اختصاصی خود استفاده می نمایند.

در این راستا، 2 کیلومتر که از روستا فاصله بگیریم به آبگیر سیمانی بند می رسیم و 3 کیلومتر پس از آن به رودخانه ای که از دل دره می گذرد برمی خوریم. امتداد این رودخانه جایی است که آبشار آبگرم با ارتفاعی بلند و نزدیک به 20 متر می خروشد. در فصل پاییز، آب این آبشار تا به پای حوضچه طبیعی اش برسد، حدود 30 تا 35 درجه حرارت می گیرد. حوضچه عظیم و آب خوش دما، در میان صخره ها و درختان اطراف آبشار، امکان آبتنی حتی در خنکای پاییز را فراهم می نماید.

سرچشمه آبشار آبگرم کلات نادری، دو کیلومتر بالاتر از این آبشار است و درجه حرارتی بالاتر دارد که در دشتی روان جریان می گیرند و از حرارت آبشان کاسته می گردد؛ اما حوضچه های کوچک پای این چشمه ها برای آبتنی مناسب نیستند.

پیش از رسیدن به پیچ انتهایی راستا آبشار آبگرم، کاروانسرای تاریخی دیده می گردد که به کاروانسرای شاه عباسی معروف است. این کاروانسرای خشت و سنگی یادمانی از دوره صفویان است و باوجود تخریب و فرسایش ناشی از گذر زمان و دست طبیعت، بخش هایی از آن، هنوز باشکوه و باصلابت در چشم می نشیند.

منبع: گردشبان

به "آبشار آبگرم نادری؛ جاذبه شگفت انگیز مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار آبگرم نادری؛ جاذبه شگفت انگیز مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید