کارشناسان حقوقی: دیوان عالی آمریکا حرف نهایی را درباره انتخابات ریاست جمهوری نخواهد زد

به گزارش وبلاگ آوا، در حالی که دونالد ترامپ از دیوان عالی آمریکا خواسته است تا در رقابت انتخابات ریاست جمهوری رسما دخالت کند، ولی کارشناسان حقوقی بر این باورند که دیوان عالی احتمالا نمی تواند تصمیم نهایی را در این باره اتخاذ کند.

کارشناسان حقوقی: دیوان عالی آمریکا حرف نهایی را درباره انتخابات ریاست جمهوری نخواهد زد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آوا به نقل از رویترز، کارشناسان حقوقی می گویند این مساله شک برانگیز است که طرح شکایت از سوی ترامپ موجب توقف شمارش آرائی شود که قبل یا همان روز انتخابات اخذ شده است. بعید است هرگونه طرح شکایت در دادگاه بتواند فرایند رقابت انتخاباتی در ایالت های مهمی مثل میشیگان و پنسیلوانیا را تغییر دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ آوا بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در حالی که شمارش آرا در برخی ایالت ها هنوز ادامه دارد، ترامپ روز چهارشنبه در کاخ سفید حضور یافت و به اشتباه مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری شد.

ترامپ پیش از این بارها از رای گیری پستی به شدت انتقاد کرده و بدون ارائه سند و مدرک گفته است که رای گیری پستی منجر به تقلب گسترده در انتخابات خواهد شد.

ترامپ خواستار متوقف شدن فرایند شمارش آرا در ایالت هایی شده است که پیش از این تصور می کرد به راحتی توانایی شکست دادن جو بایدن را دارد.

ترامپ تا به امروز هیچ گونه سند و مدرکی را برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات ارائه نکرده است. ستاد انتخاباتی ترامپ نیز از دیوان عالی خواسته است تا مانع از شمارش آرا پستی در ایالت پنسیلوانیا شود. شکایت مشابهی نیز در ایالت میشیگان ارائه شده است.

به نظر می رسد طی ساعات آینده با شمارش کامل آرا پستی، برنده نهایی انتخابات جنجالی آمریکا مشخص شود.

کارشناسان حقوقی می گویند: گرچه مخالفت ها و اعتراضاتی نسبت به فرایند برگزاری انتخابات و شمارش آرا وجود دارد ولی مشخ نیست که چنین مناقشاتی بتواند بر نتیجه نهایی انتخابات تاثیرگذار باشد.

ند فولی کارشناس حقوقی انتخابات در این باره گفت: شرایط فعلی انتخابات همانند شرایط انتخابات ریاست جمهوری 2000 نیست زمانی که دیوان عالی بازشماری آرا را به نفع جورج دبلیو بوش در برابر ال گور به انتها برد.

جمهوریخواستار و دموکرات ها وکلای خود را برای یک کارزار حقوقی آماده کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کارشناسان حقوقی: دیوان عالی آمریکا حرف نهایی را درباره انتخابات ریاست جمهوری نخواهد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان حقوقی: دیوان عالی آمریکا حرف نهایی را درباره انتخابات ریاست جمهوری نخواهد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید