رعایت چه نکاتی در پروازهای طولانی ضروری است؟

به گزارش وبلاگ آوا، همیشه پروازها داخلی و کوتاه مدت نیستند؛ وقتی مقصد در قاره ای دیگر و یا حتی در کشورهای دورتر قاره آسیاست مدت زمان پرواز بسیار بیشتر می شود. همین موضوع هم باعث می شود تا نه تنها حوصله مان سر برود بلکه برخی از نکات مهم را نیز از یاد ببریم. اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد چون با رعایت موارد اولیه و نکات ضروری سفر خیلی راحت بدون هیچ مسئله ای سفرهای طولانی هوایی را به سرانجام می بریم.

رعایت چه نکاتی در پروازهای طولانی ضروری است؟

آب بنوشید

در هواپیما چون فعالیت ما کمتر است ممکن است کمتر هم احساس تشنگی کنیم اما این بدین معنی نیست که بدن به آب کمتری احتیاج دارد. در چنین شرایطی نباید نوشیدن آب را فراموش کنیم تا از آسیب هایی که کم آبی به بدن وارد می کند در امان باشیم.

ژل ضدعفونی همراه داشته باشید

خیلی وقت ها وقتی مسافران از هواپیما پیاده می شوند بلافاصله برای مقصد بعدی، مسافران دیگری سوار می شوند و فرصتی برای نظافت از طریق خدمه باقی نمی ماند. در سفرهای طولانی همراه داشتن ژل ضدعفونی ضروری است زیرا همیشه فرصت شستشوی دست نیست اما ازین طریق خیلی ساده می توانید از نظافت دست های خود مطمئن شوید.

لباس راحت بپوشید

نه تنها در پرواز بلکه هر جایی که زمان زیادی امکان عوض کردن لباس ندارید بهتر است لباس های راحت بپوشید؛ لباس هایی که در آن گرما یا سرمای احتمالی کابین برایتان آزاردهنده نباشد و کفشی که پایتان در آن راحت باشد.

غذای سالم میل کنید

اگر عادت به خوردن غذای هواپیما ندارید و ترجیح می دهید غذای سالم تر و ساده تری میل کنید می توانید بسته های کوچکی از غذاهای ساده را همراه خود به هواپیما ببرید. راه حل دیگر هم استفاده از غذاهای دیگری است که برخی ایرلاین ها ارائه می دهند؛ البته اگر هزینه آن برایتان مسئله ای نباشد.

خود را سرگرم کنید

استفاده از تبلت و لپتاپ به شما کمک می کند گذر زمان را کمتر حس کنید؛ می توانید فیلم تماشا کنید یا به بازی مشغول شوید، به هر حال باید کاری کنید که حوصله تان در چند ساعت پرواز سر نرود. گوش دادن به موسیقی نیز گزینه مناسبی برای گذراندن زمان است.

تحرک داشته باشید

نشستن طولانی مدت روی صندلی به بدن آسیب می رساند؛ بهتر است در طول سفر چند بار از جای خود بلند شوید و در طول راهرو قدم بزنید. اگر حوصله دارید به انجام نرمش های ساده نیز بپردازید. قدم زدن و بلند شدن باعث می شود خون در رگ های شما جریان پیدا کند و از عوارضی همچون ورم کردن پاها در امان می مانید.

پتو و بالش مسافرتی همراه داشته باشید

وقتی زمان سفر طولانی است هرچقدر هم سر خودتان را گرم کنید در نهایت خسته می شوید و بد نیست بخشی از زمان خود در طول پرواز را به استراحت و خواب بگذرانید. همراه داشتن پتو و بالش مسافرتی ضرری ندارد و به شما کمک می کند در زمان استراحت شرایط بهتری داشته باشید تا دچار گردن درد نشوید.

رعایت چه نکاتی در سفر با هواپیما ضروری است؟

سفر روسیه - رعایت چه نکاتی ضروری است؟

منبع: فلای تودی

به "رعایت چه نکاتی در پروازهای طولانی ضروری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت چه نکاتی در پروازهای طولانی ضروری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید