خبرنگاران طرح پیشگیری از کرونا در روستاهای البرز اجرایی شد

به گزارش وبلاگ آوا، کرج - خبرنگاران - مدیرشبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار داشت که طرح پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مناطق روستایی و عشایری استان اجرای شد.

خبرنگاران طرح پیشگیری از کرونا در روستاهای البرز اجرایی شد

علی رحیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ آوا گفت: در اجرای این طرح با مشارکت خانه های بهداشت روستایی و تیم های سیار، آموزش های لازم به روستائیان و عشایر استان البرز ارائه می گردد.

وی ادامه داد : با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور روش های پیشگیری و مقابله با این بیماری به صورت چهره به چهره و گروهی در زمینه شستشوی دست ، تهیه محلول گندزدایی ونحوه ضدعفونی سطوح به عشایر وروستائیان آموزش داده می گردد.

همچنین تیم سلامت به ویژه بهورزان در خط مقدم مبارزه با این بیماری اقدام به تب سنجی و غربالگری بیماران در قالب گروه های سنی کودک، نوجوان، جوان، میانسال و سالمند کردند.

مدیر شبکه و ارتقای سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت علاوه بر آموزش و ارائه خدمات بهداشتی، پمفلت، پوستر و ژل ضدعفونی نماینده دست در بین خانوارهای روستایی و عشایر استان توزیع شد.

وی خاطر نشان کرد :در زمان حاضر جمعیت روستایی استان نیز توسط مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و 79 خانه بهداشت خدمات لازم را دریافت می نمایند.

استان البرز دارای 288 روستا با جمعیتی حدود 160 هزار نفر و حدود 850 خانوار عشایری با جمعیتی حدود چهارهزارو 500 نفر است. تا به امروز هیچ گونه گزارشی در مورد ابتلای روستاییان وعشایر البرز به کرونا دریافت نشده است.

70 بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته اخیر در البرز جان باخته اند که از تعداد 29 بیمارقطعی کرونا و 31 بیمار مشکوک بودند.اکنون 460 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

تا به امروز بیش از 650 بیمار مشکوک و کرونایی از بیمارستان های البرز ترخیص شده اند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از 120 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح پیشگیری از کرونا در روستاهای البرز اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح پیشگیری از کرونا در روستاهای البرز اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید