خبرنگاران بررسی بیش از 11 هزار تخلف کرونایی در سامانه سجام قوه قضاییه

به گزارش وبلاگ آوا، تهران - خبرنگاران - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: بیش از 11 هزار گزارش مردمی با موضوع تخلفات حوزه کرونا در مدت یک ماهه فروردین در سامانه سجام ثبت و بررسی شد.

خبرنگاران بررسی بیش از 11 هزار تخلف کرونایی در سامانه سجام قوه قضاییه

به گزارش روز شنبه قوه قضاییه، محمدباقرالفت با بیان اینکه از اسفند سال1398 از ظرفیت سامانه سجام با عنوان دیده بانان پیشگیری، حافظان سلامت به منظور دریافت گزارش های مردمی در حوزه تخلفات بیماری کرونا بهره برداری شد، گفت: در مدت شیوع بیماری کرونا توانستیم با فراهم کردن شرایط گزارش گیری درباره موضوع تخلفات کرونا، 11 هزار 420 گزارش مردمی در این باره دریافت و با هماهنگی با دادستانی کل کشور و دادستانهای استانها نسبت به رسیدگی به تخلفات حوزه کرونا اقدامات چشمگیری انجام دهیم.

وی اظهار کرد: نظارت بر رعایت بهداشت محیطی در نانوایی ها، جایگاه های سوخت، فروشگاه های زنجیره ای(به عنوان مراکز پرخطر) و معرفی انبارهای احتکار کالاهای سلامت محور از جمله موضوعاتی بودند که به دلیل اهمیت آنها در تامین سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید بیشتری برای شناسایی آنها داشتیم.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: 32 درصد از گزارش های دریافتی به تعداد سه هزار و 639 گزارش توسط دادستان های سراسر کشور رسیدگی و احکام آنها صادر و با متخلفان برخورد قانونی شده است. همچنین 55 درصد از گزارش ها به تعداد 6 هزار و 283 گزارش توسط دادستانها در دست بررسی است.

وی بیان نمود : از این تعداد 1498 گزارش تخلفات حوزه کرونا نیز در معاونت های پیشگیری استانهای سراسر کشور در دست بررسی است تا در صورت احراز جرم به دادستان های استان ارجاع داده شود.

الفت اظهار کرد: تعداد چهار هزار و 434 گزارش با موضوع سایر مواردی که منجر به شیوع بیماری کرونا می شود، تعداد دو هزار و 323 گزارش با موضوع فعالیت غیرمجاز اماکن (تفریحی، ورزشی، تجاری و...) ، هزار و 550 گزارش عدم رعایت بهداشت و شاخص های اعلام شده در فروشگاه های زنجیره ای، هزار و 476 گزارش عدم رعایت بهداشت در نانوایی ها، .. هزار و 10 گزارش عدم رعایت بهداشت در سورپرمارکتها، میوه فروشی ها و ، 423 مورد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در جایگاه سوخت، 82 مورد احتکار محصولات بهداشتی ، 72 مورد گران فروشی و تخلف در عرضه محصولات بهداشتی از جمله موضوع گزارش های تخلفات دریافت شده هستند.

وی گفت: استانهای تهران با سه هزار و 697 گزارش، فارس با هزار و 613 گزارش، خراسان رضوی با 809 گزارش، اصفهان با 756 گزارش و استان آذربایجان شرقی با 678 گزارش به ترتیب بیشترین تعداد گزارش ها را تا به امروز ثبت کرده اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تشکر از کسانی که نسبت به اعلام گزارش های مردمی با قوه قضاییه همکاری داشته اند گفت: نظارت مردم بر مردم از جمله نظارت هایی است که می تواند در پیشگیری از شکل گیری و وقوع بسیاری از تخلفات و جرایم موثر باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بررسی بیش از 11 هزار تخلف کرونایی در سامانه سجام قوه قضاییه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بررسی بیش از 11 هزار تخلف کرونایی در سامانه سجام قوه قضاییه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید